باید به دنبال تنوع‌سازی در منابع درآمدی بودجه باشیم/هزینه‌های عمومی باید کاهش یابد

در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت‌وگوی ویژه خبری امشب (شنبه، ۲۴ آذر) با موضوع شرایط اقتصادی و الزامات بودجه ۹۸ با حضور هادی قوامی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

هادی قوامی، نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه مجلس در ابتدای برنامه اظهار کرد: با خروج ترامپ از برجام و تهدید‌های انجام شده بالتبع اثرات آن را می‌توان در مهم‌ترین منبع درآمدی بودجه سال آینده مشاهده کرد.

قوامی ادامه داد: ما در مجلس شورای اسلامی دربودجه سال ۹۷  پیش بینی کاهش فروش نفت و میعانات تا حدود دو میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه را داشتیم که خوشبختانه در ۶ ماهه اول سال عملکرد خوبی را شاهد بودیم و بعد از آن دوره، شرایط و وضعیت به گونه‌ای دیگر بود و برای همین موضوع درآمد‌های سال آینده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه ما باید در بودجه به دنبال متنوع سازی باشیم، ادامه داد: کاهش یک میلیون بشکه ما را مجبور به مهیا کردن منابع جانشین می‌کند، ضمن اینکه این موارد سال‌های گذشته در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم پیش بینی شده بود که متاسفانه در عمل اقدامات مثبتی در این زمینه صورت نگرفت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه بند ۱۶ اقتصاد مقاومتی به صرفه جویی در هزینه‌های عمومی کشور اشاره می‌کند، تصریح کرد: این الزمات می‌تواند نقطه عطفی برای سال‌های آینده باشد و از سوی دیگر باید در هزینه‌ها کاهش مناسبی به وجود بیاید و به دنبال تنوع سازی در منابع درآمدی باشیم.

وی افزود: مدیریت بودجه سال ۹۸ می‌تواند یک شاخص مهم برای نشان دادن کارایی و ناکارایی دولت باشد. 

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به الزمات بودجه ۹۸، گفت: متاسفانه زمانی که درآمد‌های نفتی در شرایط خوبی قرار دارد، همواره دولتمردان و مجلس شورای اسلامی به فکر حداکثر بهره برداری از  آن هستند، باید از فرصت تحریم‌های دوره قبل که کمتر از ۱ میلیون بشکه صادرات نفت ما کاهش پیدا کرد، الگو می‌گرفتیم. باید به این وسیله تهدید را تبدیل به فرصت می‌کردیم.

این خبر در حال تکمیل است...

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.