بسیاری از حاکمان اسلامی، اراده‌ ای از خود ندارند

بسیاری از حاکمان اسلامی، اراده‌ ای از خود ندارندبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب در روز دوم و پایانی نشست شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت ع گفت: امروز عزت در بسیاری از جوامع اسلامی مشاهده نمی شود و حاکمان خیلی از کشورهای اسلامی اراده ای از خود ندارند که عربستان سعودی نمونه ای از همین جوامع است.

وی با اشاره به مشکلات جامعه اسلامی دنیا تصریح کرد: یکی از خصوصیات و نشانه های جامعه اسلامی یکپارچگی است که در موضوع بحران های سوریه و یمن این اتحاد و یکپارچگی مشاهده نشد.

آیت الله اراکی همچنین از عدم پیشرفت جوامع اسلامی در برخی حوزه ها ادامه داد: امروز جوامع اسلامی در حوزه های علمی، پزشکی و تکنولوژی پیشرفت چشمگیری نداشته اند که این موضوع نشان دهنده نوعی بحران هویت در جامعه اسلامی است و باید با توجه ویژه به قرآن و فرامین آن خصوصیات جامعه اسلامی را داشته باشیم.

وی هویت جامعه اسلامی را متاثر از ایمان به خدا و رسولش دانست و تاکید کرد: ایمان اساس شکل گیری هویت جامعه اسلامی است و لازمه ایمان هم محبت خدا و رسول ایشان است. ولی به طور کلی وحدت جوامع اسلامی باعث ایجاد و تقویت هویت می شود.


انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.