کمیسیون امنیت ملی در اصلاح CFT خلاف آیین‌نامه عمل کرده است/شعار انتخاباتی ندهیم

سخنگوی فراکیسیون نمایندگان ولایی گفت: وعده‌هایی که اکنون برای تصویب CFT داده می‌شود پیش از این در تصویب برجام هم داده شد.


کمیسیون امنیت ملی در اصلاح CFT خلاف آیین‌نامه عمل کرده است/شعار انتخاباتی ندهیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین طی تذکری با استناد به اصل 199 آیین نامه در صحن علنی امروز (چهارشنبه 14 آذر ماه) و در جریان بررسی لایحه CFT، گفت: ما برای کشور تصمیم می‌گیریم و شورای نگهبان که مشروعیت و جمهوریت مصوبات را مشخص می‌کند، نظرش را اعلام کرده و مجمع تشخیص هم آن را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: شعار انتخاباتی ندهیم، در تصویب کاپیتولاسیون هم مقامات دولتی حرف و وعده‌هایی دادند که اگر تصویب کنیم کشور «ال یا بل» می‌شود، حتی در تصویب برجام هم این وعده‌ها داده شده است.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی اظهار کرد: در متن لایحه CFT یک تبصره برای ماده 7 وجود دارد، که بر اساس آن دولت صرفا پس از خارج شدن ایران از لیست سیاه می‌تواند سند را نزد امین اسناد تودیع نماید.

وی ادامه داد: ایراد شورای نگهبان با تبصره نبوده بلکه تنها کلمه لیست سیاه را ایراد گرفته و خواسته اصلاح شود و کمیسیون امنیت ملی هم باید آن را به کلمه کشورهای غیر همکار تغییر می‌داد، اما این کمیسیون با تغییر و حذف مصوبه خلاف قانون رفتار کرده است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.