اختصاص ۵۰۰ میلیون یورو به بیمه سلامت/ارز‌های مبادلاتی به اندازه کافی در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نباید سوداگران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی را از نظر دور بداریم، وزارت بهداشت باید نظارت لازم و کافی را در این حوزه داشته باشد.


اختصاص ۵۰۰ میلیون یورو به بیمه سلامت/ارز های مبادلاتی به اندازه کافی در اختیار وزارت بهداشت قرار داده شدذبیح نیکفر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مباحث پیش آمده درباره عرضه دارو، اظهار کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حدود دو هفته پیش جلسه‌ای با حضور  اصغری معاون غذا و دارو برای بررسی مشکلات دارو  برگزار کرد.

وی ادامه داد: همچنین وزیر بهداشت در جلسات هفته گذشته هم برای پاسخ به سوالات نمایندگان در خصوص دارو و تجهیزات پزشکی حضور پیدا کرد، که در برخی موارد نمایندگان قانع شدند و در برخی موارد هم گزارش آن به صحن علنی مجلس ارائه شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه یکی از مشکلات دارو به بحث بیمه مربوط می‌شود، خاطرنشان کرد: بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی و دیگر بیمه‌ها باید پاسخگوی بیمارستان‌ها و پزشکان باشند، در حوزه بیمه سلامت قرار شد برای اینکه بدهی‌های گذشته تصفیه حساب شود،  ۵۰۰ میلیون یورو به این بیمه پرداخت شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه دیگر مشکل دارو مربوط به واردات است، تصریح کرد: با توجه به مشکلات موجود در بحث تامین ارز اما ارز‌های مبادلاتی به اندازه کافی در اختیار وزارت بهداشت قرار داده شد تا نگرانی برای مردم در این مورد ایجاد نشود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: نباید سوداگران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی را از نظر دور بداریم و ضروری است که وزارت بهداشت باید نظارت لازم و کافی را در این حوزه داشته باشد.

وی بیان کرد: یکی از نگرانی‌ها در حوزه دارو این است، که دارو با ارز مبادلاتی وارد می‌شود، اما با ارز آزاد به عرضه می‌رسد، این موضوع را وزارت بهداشت و نهاد‌های نظارتی دیگر وظیفه دارند پیگیری کنند، این اتفاق اجتناب ناپذیر است، اما برای کنترل آن باید اقدامات نظارتی انجام شود.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.