نیروهای مسلح کشورمان از فردای انقلاب زیر بار تحریم های سنگین قرار گرفتند/ مهم‌ترین پیام ساخت ناوشکن سهند عبور از خط تحریم‌ها است

نیروهای مسلح کشورمان از فردای انقلاب زیر بار تحریم های سنگین قرار گرفتندفرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروهای مسلح کشورمان از فردای انقلاب زیر بار تحریم های سنگین قرار گرفتند.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه 10 آذر ماه با حضور در برنامه تلویزیونی نگاه یک با اشاره به روز هفتم آذر ماه روز نیروی دریایی اظهار کرد: یاد شهدای ناو پیکان را گرامی می داریم که در شصت و هفتمین روز دفاع مقدس حماسه آفریدند.

وی ادامه داد: باید از پیام تاریخی فرمانده کل قوا خطاب به نیروهای مسلح کشور مبنی بر توسعه ساخت ناوشکن هایی با قابلیت حمل بالگرد و پرتاب موشک یاد کنیم. آن روزها برای مجموعه نیروی دریایی این کار کمی دور از انتظار بود، چرا که پیشرفت در حوزه فناوری های دریایی جز پیچیده ترین عرصه ها می باشد و از طرفی نیازمند حمایت و پشتیبانی زیرساخت های ملی در ابعاد مختلف است. نیروهای مسلح کشورمان از فردای انقلاب زیر بار تحریم های سنگین قرار گرفتند.

فرمانده نیروی دریایی افزود: پس از این فرمان تمام نیروهای دفاعی، علمی و دانشگاهی کشور با تمام تلاش خود پیشرفت در حوزه فناوری های دریایی را به جایگاه امروزی رساندند و در این میان باید از فرماندهان و مهندسان گذشته و حال در این صنعت تشکر کنیم.

خانزادی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح کشورمان سال ها زیر بار تحریم های سنگین قرار داشتند تصریح کرد: در جریان هشت سال جنگ تحمیلی برای دفاع از ملت ایران حتی یک موشک ساده در اختیار نداشتیم. در جریان این تجاوز کشور سیم خاردار نیز در اختیار نداشت و تحریم ها سنگین و نیاز ها و وابستگی های ما گسترده بود، ولی امروز شاهدناوشکن سهند هستیم که حاصل تلاش و مقاوت و ایستادگی است.

وی با تاکید بر اینکه برای تامین امنیت آب های کشور نیازمند بیگانگان نیستیم و سوی آنان دست یاری رسانی نمی بریم گفت: در گذشته تجهیزات را از بیرون کشور تهیه می کردیم، ولی امروز به خودکفایی رسیده ایم و به دلیل حساسیت های نیروی دریایی، کارکردها و اقدامات آن هم آثاری راهبردی دارد.

فرمانده نداجا امنیت ناشی از تامین تجهیزات از سایر کشورها را عاریه ای دانست و افزود: برخی کشورها از نوک پا تا فرق سرشان به تجهیزات نظامی بیگانه وابسته هستند. آنها باید بدانند که تجهیزات دریایی که در آب شور فعالیت می کنند به شدت نیازمند پشتیبانی و خدمات مستمر هستند و نیاز به رسیدگی دارند و اگر کشورهای صاحب آن فناوری اراده کنند تجهیزات عاریه ای آنها دیگر کاربردی نخواهد داشت. کشور ایران امنیت خود را به اراده دیگران گره نخواهد زد.

وی با اشاره به ناوشکن سهند ادامه داد: همه فناوری‌های تجهیزات دریایی در داخل کشور نهادینه شده است و ساخت ناوشکن سهند از مجموعه موج برای ما کاری بسیار پیش پا افتاده محسوب می شود؛ بسیاری از قطعات و تجهیزات این شناور در حوزه های ملی و بخش خصوصی خارج از مجموعه‌های دفاع کشور طراحی و ساخته شده، به عنوان مثال شافت این شناور در اصفهان و کرج، پروانه‌ها در مشهد، گیر بکس های موتور در اصفهان ساخته می‌شوند. همچنین گیربکس های این شناور اولین نسل از گیربکس های جدید محسوب می شود که می تواند همزمان دو موتور بر روی یک شافت پروانه کوبل کند. ناوشکن سهند از تجهیزات پیشرفته و منحصر به فردی برخوردار است. امروز به لطف خدا همه این دانش و فناوری در داخل کشور وجود دارد و موجب اقتدار کشور شده است.

خانزادی مهم‌ترین پیام ساخت ناوشکن سهند را عبور از خط تحریم‌ها عنوان کرد و با تاکید بر اینکه توانسته ایم با توجه به دانش داخلی به خودکفایی برسیم، گفت: در حوزه‌های موشکی، هوایی، زمینی و دریایی کشور ما به اوج بلوغ و خودکفایی رسیده است. کشوری که خود می‌تواند تسلیحات اش را تولید کند برای تامین امنیت، به هیچ کشوری وابسته نیست.

وی ناوشکن سهند را سومین ناوشکن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و ادامه داد: ما ساخت نمونه های مختلفی را متناسب با نیازهای کشور در دستور کار قرار دادیم، این نشان می دهد که با وجود تحریم‌ها رسیدن به این دانش و پیشرفت اتفاقی نیست. تولید جماران، دماوند و سهند و انشالله در آینده نزدیک دنا نشان می‌دهد که ایران به دانش بومی ساخت ناوشکن دست یافته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص تجهیزات ناوشکن سهند، گفت: یکی از تجهیزات ناوشکن سهند سامانه کمند است که یک توپ دوربرد است و این قابلیت را دارد که ۴ تا ۷ هزار گلوله در دقیقه شلیک کند. این ناو این قابلیت را دارد که اهداف که تا چهار کیلومتری او نزدیک می شوند هدف قرار دهد و از خود دفاع کند؛ سامانه هایی که این ناوشکن به آن مجهز است بسیار پیشرفته بوده و هیچ کشوری آن را در اختیار ما قرار نمی دهد و ما در تحریم هستیم، اما با اتکا به دانش داخلی امروز این تجهیزات و فناوری ها در داخل تولید شده و برای دفاع از کشورمان به کار گرفته می شود.

در حال تکمیل...

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.