استیضاح حجتی و رحمانی‌فضلی در دستور کار مجلس است/استیضاح سلطانی‌فر منتفی شد

یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت استیضاح وزرا را علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش تعداد درخواست استیضاح وزرا توسط نمایندگان اظهار کرد: استیضاح جنبه‌ای نظارتی، برای بررسی نقاط ضعف و قوت دولت است و معتقدم دستگاه‌ها باید از این موضوع استقبال و آن را نباید "مچ‌گیری" قلمداد کنند.

وی افزود: این استیضاح‌ها انضباط سازمانی و شفافیت را تقویت کرده و هدف از آن کمک به امور اجرایی است. دستگاه‌ها طبعا علاقه‌ای به استیضاح شدن ندارند اما وظیفه نظارتی مجلس، نمایندگان را مجاب می‌کند تا در حدود آیین‌نامه داخلی و قانون اساسی از عواملی مانند تحقیق و تفحص و استیضاح در شرایط ضروری استفاده کنند.

یوسف‌نژاد همچنین درباره آخرین وضعیت وزرایی که درخواست استیضاح آنها به دست هیئت رئیسه مجلس رسیده است، اظهار کرد: در حال حاضر اسامی برخی از وزرا برای استیضاح مطرح شده اما استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با 21 امضا و وزیر کشور با 19 امضا در دستور کار مجلس قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: درخواست استیضاح وزیر ورزش و جوانان هم به دلیل کاهش تعداد امضاهای درخواست کنندگان منتفی شد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.