کمیته‌ای از سه قوه برای اقتصاد مقاومتی تشکیل شود/بودجه سال آینده باید با تمرکز بر تامین کالا‌های اساسی تخصیص یابد

جوانمردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عضو جامعه اسلامی مهندسین گفت: دولت باید بودجه را با تمرکز بر تامین کالا‌های اساسی مردم و تامین مواد اولیه کارخانجات و صنایع پیش‌بینی کند.


کمیته‌ای از سه قوه برای اقتصاد مقاومتی تشکیل شود/بودجه سال آینده باید با تمرکز بر تامین کالا‌های اساسی تخصیص یابدعلیرضا جوانمردی، عضو جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سیاست‌های اقتصادی دولت گفت: اصلاح طلبان در یک دوره ۸ ساله از مسند‌های حاکمیتی دور بودند و به همین خاطر دست دولت یازدهم در انتخاب مدیر‌ها بسته بود و دولت مجبور شد که وزرا را از چهره‌های دو دهه قبل انتخاب کند و هیئت دولت حالت کرختی و سستی پیدا کرد.

وی ادامه داد: با توصیه رهبر و مسئولان نظام، تیم اقتصادی دولت بازسازی شد و این اواخر مشاهده می‌کنیم که در وزارت کلیدی مثل وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد و وزارت تعاون وکار که بنیان اقتصادی کشور در این سه وزارت‌خانه است، بازنگری‌هایی صورت گرفته است و امید است که برنامه‌های جدید وزرا حرکتی موثر واقع شود؛ هرچند انسجام و حرکت انقلابی و جهادی لازم است.

فعال سیاسی جناح اصولگرا با بیان اینکه سکان اقتصاد مقاومتی ناقص است، تصریح کرد: شرایط و ساختار‌های اقتصادی کشور به گونه‌ای است که دولت به تنهایی نمی‌تواند اقتصاد مقاومتی را به سرانجام برساند.

جوانمردی ادامه داد: به نظر من فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتی باید فردی از بین سه قوه مقننه، قضائیه و مجریه باشد چرا که اگر فرمانده اقتصاد مقاومتی فقط از دولت باشد ممکن است تصمیمات او با قوه دیگری در تضاد باشد و همین امر موجب تاخیر در اجرا شود.

وی تاکید کرد: به نظر من فرمانده اقتصاد مقاومتی باید فردی برخاسته از بین سه قوا باشد که قدرت اجرایی و قانونی هر سه قوه را داشته باشد تا بتواند تصمیم‌های خطیری بگیرد چرا که ما در مرحله‌ای هستیم که نمی‌توان وقت را تلف کرد و معطل تصمیمات بمانیم.

عضو جامعه مهندسین در مورد سازوکارهای مشترک سه قوه گفت: رهبری در سه ماه گذشته کمیته ویژه‌ای از بین سه قوه تشکیل دادند که مسائل را حل و فصل می‌کنند، به نظر من در اقتصاد مقاومتی هم باید این کمیته تشکیل شود تا هر سه قوه تصمیمات متحدالشکل بگیرند.

جوانمردی با اشاره به ادغام وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت در دولت‌های گذشته گفت: به نظر من وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از کلیدی‌ترین وزارت‌خانه‌های اقتصاد کشور است که سه حوزه مهم صنعت، معدن و تجارت را در بر می‌گیرد، اما یک وزیر به تنهایی نمی‌تواند در هر سه حوزه تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: باید هرچه زودتر راجع به استقلال این سه حوزه تصمیم‌گیری شود، چرا که در رفع مشکلات اقتصادی موثر است، اما متاسفانه مجلس با تفکیک این وزارتخانه مخالفت کرده است.

عضو جامعه مهندسین در مورد تبیین بودجه سال آینده گفت: دولت کار سختی را در پیش رو دارد چرا که نفت کشور که بخش اعظم بودجه از آن به دست می‌آید، در تحریم‌های جدی قرار گرفته است و همین امر پیش‌بینی‌ها را سخت می‌کند.

جوانمردی ادامه داد: امیدواریم دولت بتواند یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز را صادر کند، اما این کار خطیری است که باید تلاش راسخی در دور زدن تحریم‌ها اعمال کنیم.

وی در مورد تخصیص بودجه گفت: بودجه باید به نحوی تخصیص یابد که تامین مواد اولیه در کارخانجات و صنایع به مشکل نخورد چرا که اگر حتی اگر ده درصد محصولی به خارج مربوط باشد، آن کالا نمی‌تواند تولید شود.

جوانمردی خاطرنشان کرد: دولت باید بودجه را با تمرکز بر تامین کالا‌های اساسی مردم و تامین مواد اولیه کارخانجات و صنایع پیش‌بینی کند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.