جشن «بهار مهربانی» همزمان با هفته وحدت در همه شهر‌های کشور برگزار می‌شود

برگزاری جشن بهار مهربانی در همه شهر‌های کشور در هفته وحدتبه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، مهدی جمالی نژاد با اشاره به سالروز میلاد خجسته پیامبراسلام (ص) اظهار کرد: سعی کردیم امسال جشن ولادت حضرت محمد (ص) در فضایی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته با همکاری تمامی دستگاه‌های ذیربط و حضور موثر شهرداری‌ها برگزار شود تا زمینه نشاط مردم و تعمیق بیش از پیش پیوند‌های وحدت و برادری در جامعه فراهم شود.


وی افزود: با توجه به اهمیت افزایش نشاط و شادابی شهروندان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سایر دستگاه‌های مرتبط، برگزاری "جشن مهربانی" را برنامه ریزی کرده است.


معاون وزیر کشور یادآور شد: برگزاری این برنامه‌ها در ماه ربیع الاول و همزمان با هفته وحدت و میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفرصادق (ع) با همکاری موثر شهرداری‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و فراهم نمودن زمینه مشارکت بالای شهروندان و خانواده ها، گروه‌های مردمی و نخبگان حوزه دین، فرهنگ و هنر؛ از ویژگی‌های جشن مهربانی است.


جمالی نژاد با بیان اینکه براساس گزارش‌های ارسالی بیش از دوهزار برنامه در استان‌ها برگزار می‌شود، اضافه کرد: در تهران هم برنامه‌های فرهنگی، هنری متنوعی در قالب بهار مهربانی با محوریت شهرداری و با همکاری دستگاه‌های ذیربط برای شهروندان پایتخت اجرا می‌شود.


معاون وزیر کشور با بیان اینکه جشن‌های مهربانی از ۲۹ آبان تا ۴ آذر درشهر‌ها برگزار می‌شود افزود: در این برنامه سعی شده تا فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، آیینی، ورزشی نظیر نمایش‌های خیابانی، اجرای موسیقی، مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی، شعرخوانی، کارگاه‌های هنری، نکوداشت و .. با هدف ایجاد فضای نشاط در جامعه، مشارکت خانواده‌ها و تحکیم وحدت و برادری در جامعه برگزار شود.


وی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های کتاب و صنایع دستی و برگزاری جشنواره‌های غذایی از دیگر برنامه‌های این جشن است.


معاون وزیر کشور  ادامه داد: در این برنامه‌ها سعی شده تا از اماکن عمومی شهر‌ها شامل بوستانها، پیاده‌راه‌ها و گذرگاه‌های تفریحی و تاریخی و ... با محوریت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها برای اجرای برنامه‌های فوق الذکر استفاده شود.


جمالی نژاد تصریح کرد: برای ایجاد نشاط و امید اجتماعی از طریق برگزاری این جشن‌ها سعی شده که برای همه گروه‌های سنی جامعه، برنامه‌های متنوع تعریف و اجرا شود.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.