هر هفته میزبان ۲۵ فرمانده هستیم تا خاطرات آن‌ها را از ابتدای جنگ ثبت کنیم

خبرگزاری میزان- رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه با بیان اینکه مستندات بسیاری در سینه فرماندهان نهفته شده است، گفت: تقریبا هر هفته میزبان حدود ۲۵ نفر از فرماندهان هستیم تا خاطرات آن‌ها از ابتدای جنگ را ثبت کنیم.
مستندات بسیاری در سینه فرماندهان نهفته شده استبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سردار علی محمد نایینی در مراسم ر‌ونمایی از کتاب تاریخ شفاهی «سنندج تا خرمشهر»، با بیان اینکه تاریخ شفاهی فرماندهان دفاع مقدس یکی از مهمترین منابع پژوهش‌های تاریخی دفاع مقدس است، گفت: فرماندهان در سطوح مختلف دارای نقش تصمیم‌گیری و هدایت جنگ بوده‌اند و روند بسیاری از تحولات سیاسی و اجتماعی جنگ را در نظر داشتند و با همین تفکر نبرد‌های مهمی به سرانجام رسیده است.

وی با بیان اینکه فرماندهان با سبک مدیریت خودشان منشا تحول در جنگ بودند و با رهبری امام خمینی (ره) تاریخ ساز شدند، افزود: تاریخ شفاهی فرماندهان، مکمل تاریخ مکتوب جنگ است.

سردار نایینی با بیان اینکه تاریخ شفاهی روشی از تاریخ‌نگاری است که از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: امروز کار مستند برای دفاع مقدس در نقطه مطلوبی نیست و نیاز به کار جهادی دارد.

وی با بیان اینکه مستندات بسیاری در سینه فرماندهان نهفته شده است، گفت: تقریبا هر هفته میزبان حدود ۲۵ نفر از فرماندهان هستیم تا خاطرات آن‌ها از ابتدای جنگ را ثبت کنیم.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ دفاع مقدس در جنگ‌های سیاسی و اقتصادی هم تسری پیدا کند ما نباید از دشمن نگرانی داشته باشیم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.