تامین مسکن اقشار کم درآمد را محقق خواهم کرد/ باید پروژه‌های مسکن مهر را تکمیل کنیم

خبرگزاری میزان- وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: هم اکنون ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام مانده که با مشکلات حقوقی و قراردادی و یا فقدان امکانات زیربنایی مواجه است و این امر موجب رنجش خاطر صاحبان و متقاضیان این واحد‌ها شده است؛ بنابراین ما باید با تدوین یک برنامه زمانبندی شده با استفاده از ظرفیت‌های استانی پروژه‌های مسکن مهر را تکمیل کنیم.

محمد اسلامی

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، «محمد اسلامی» وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی طی سخنانی در جلسه رای اعتماد در مجلس با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای به حرکت در آوردن تولید مسکن در کشور گفت: به موجب شرح وظایف قانونی، وزارت راه و شهرسازی مسئول ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضای مسکن است و ما تلاش خواهیم کرد مسکن را به عنوان یک صنعت در مدار تولید قرار دهیم.

وی با اشاره به تامین مسکن اقشار کم درآمد گفت: در صورت تصدی وزارت راه و شهرسازی، تامین مسکن اقشار کم درآمد را با بهره گیری از منابع پشتیبانی و ظرفیت قانونی محقق خواهم کرد و تلاش می‌کنیم تولید مسکن در اختیار تولیدکنندگان واقعی باشد نه سوداگران.  

اسلامی با اشاره به موضوع بازآفرینی شهری بیان داشت: این موضوع در برنامه ششم توسعه لحاظ شده و در این پروژه سالانه ۲۷۰ محله برای بازآفرینی پیشبینی شده و برای بقیه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تفاهم نامه منعقد شده است.  

وی افزود: ما با یک سیاست متفاوت اجرایی، بازآفرینی شهری را به نحوی که بافت‌های فرسوده حذف شوند و با نوسازی این بافت ها، ظرفیت‌های مسکونی جدیدی برای ساکنان ایجاد شود پی می‌گیریم.  

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های خود برای تعیین تکلیف مسکن مهر گفت: هم اکنون ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام مانده که با مشکلات حقوقی و قراردادی و یا فقدان امکانات زیربنایی مواجه است و این امر موجب رنجش خاطر صاحبان و متقاضیان این واحد‌ها شده است؛ بنابراین ما باید با تدوین یک برنامه زمانبندی شده با استفاده از ظرفیت‌های استانی پروژه‌های مسکن مهر را تکمیل کنیم.

اسلامی با بیان اینکه راه آهن در توسعه ظرفیت حمل و نقل نقش بسزایی دارد گفت: در صورت تصدی وزارت راه و شهرسازی تلاش خواهیم کرد از طریق منابع صندوق توسعه ملی و منابع فاینانس پیشبینی شده در برنامه ششم؛ توسعه شبکه ریلی را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به موضوع تکمیل پروزه‌های نیمه تمام گفت: ۱۹۰ هزار میلیارد تومان در شرکت زیرساخت و شرکت‌های تابعه پروژه‌های نیمه تمام وجود دارد که با بودجه ۶ الی ۷ هزار میلیاردی سالانه، به اتمام رساندن آن‌ها زمانی طولانی را می‌طلبد؛ از این رو، اولویت ما این است که برای این پروژه‌های نیمه تمام با تنوع بخشی به سرفصل منابع، اهتمام داشته باشیم.

اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات کامیون داران خاطرنشان کرد: موضوعاتی از قبیل: بحث بیمه اجتماعی، لاستیک و قطعات یدکی، کمیسیون و تعرفه و همچنین نوسازی ناوگان، مباحثی است که در قِبل کامیون داران به آن متعهد هستیم و تفاهم‌هایی در این زمینه‌ها صورت گرفته که آن‌ها را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.