«حفظ روحیه مقاومت» و «شهادت‌طلبی» مهمترین دستاوردهای فرهنگی بسیج است

«حفظ روحیه مقاومت» و «شهادت‌طلبی» مهمترین دستاوردهای فرهنگی بسیج استبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سردار «عبدالرضا آزادی» در نشست شنبه‌های انقلاب که صبح امروز (۵ آبان) در امامزاده علی‌اکبر چیذر برگزار شد، گفت: دشمن چندین سال است که شیوه تهاجم فرهنگی را برای صدمه به این ملت انتخاب کرده است.

مشاور فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دشمن جنگ نرم را برای تاثیرگذاری بر باور‌ها و ادراک مردم در دستور کار خود قرار داده است، افزود: آن‌ها که در جنگ نظامی نتوانستند سرزمین ما را اشغال کنند در پی تسخیر افکار و دل‌های مردم ما از راه نفوذ فرهنگی هستند.

وی با اشاره به بکارگیری امپراطوری رسانه‌ای غرب با هزینه‌های فراوان برای نفوذ در ایران گفت: انقلاب اسلامی با سرمایه بزرگی مانند بسیج که در دفاع مقدس آن را اندوخته بود همواره با این تهاجم مقابله کرده است.

سردار آزادی گفت: بعد از دوران جنگ شاهد حضور جوانان بسیجی و نسل دوم انقلاب در پایگاه‌های بسیج مساجد بودیم چنانچه امروز ۱۵۰ هزار پایگاه مقاومت بسیج خواهران و برادران وجود دارد. همچنین حلقه‌های شجره طیبه صالحین نیز از بزرگترین شبکه‌های تربیتی در مساجد کشور است.

مشاور فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: حلقه‌های صالحین با محور روحانیت و مساجد فرصتی برای جهاد اکبر، حفظ هویت دینی و انقلابی و همچنین انتقال تفکر بسیجی به نسل‌های بعدی انقلاب است.

وی یادآور شد: خواهران بسیجی در مساجد سه هزار محفل قرآنی در کشور راه‌اندازی کرده و سعی می‌کنند با الهام از فرهنگ دینی، نونهالان کشور را با فرهنگ دینی و بسیجی آشنا کنند و سدی در برابر تأملات استکباری باشند.

سردار آزادی افزود: ما در بستر همین مساجد در راستای حفظ و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، شاهد برگزاری یادواره و کنگره شهدا هستیم که سالانه بیش از ۱۰ هزار یادواره و همچنین دو کنگره استانی و اقشاری در کشور با هدف حفظ و ترویج آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود.

مشاور فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برگزاری اردو‌های تعالی‌بخش راهیان نور اظهار داشت: برگزاری این اردو‌ها محدود به ایام عید نوروز نیست بلکه در تمام طول سال برگزار می‌شود و سالانه شش میلیون نفر از یادگار‌های دفاع مقدس در جبهه‌های جنوب و غرب کشور بازدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه در اردو‌های راهیان نور نزدیک به ده هزار راوی و سی هزار خادم مشغول به فعالیت هستند، گفت: اردوی راهیان نور امروز به فناوری کشف گنج بزرگ دفاع مقدس تبدیل شده است.

سردار آزادی با اشاره به تشکیل کانون‌های بسیج در بستر مساجد نیز گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن لازم بود از ابزار هنر بهره بگیریم لذا بنیاد فرهنگی روایت و نیز مرکز آفرینش‌های بسیج بار سنگین تولید فیلم، مستند و تالیف کتب دفاع مقدس را بر عهده گرفتند.

مشاور فرهنگی سازمان بسیج یادآور شد: تاکنون ده فیلم سینمایی و صد‌ها مستند دفاع مقدس در این مجموعه‌های فرهنگی ساخته شده است. برگزاری جشن فیلم مقاومت، هنر‌های تجسمی و تئاتر از دیگر رویداد‌های فرهنگی است که هر دو سال یک بار در مقیاس بین‌المللی برگزار می‌شود و طی آن از آثار مناسب جبهه و جنگ تقدیر می‌شود.

وی ادامه داد: برای نشر فرهنگ بسیجی می‌توانیم از حرکت روشنگرانه و گفتمان‌ساز بسیج در سازمان‌های اقشاری و پایگاه‌های مقاومت بسیج نام ببریم. ۲۲ سازمان بسیج اقشار بعد از دفاع مقدس، مسئولیت گفتمان‌سازی و روشنگری از رهنمود‌های ولایت را در دستور کار خود قرار دادند که نقش موثری در بصیرت افزایی به عموم مردم داشتند.

سردار آزادی با اشاره به بهره‌گیری از فضای مجازی برای ترویج گفتمان بسیج گفت: قرارگاه فضای مجازی بسیج از صد‌ها هزاران سایت و کانال خودجوش و مردمی در شبکه‌های مجازی حمایت می‌کنند و نیرو‌های ارزشی، انقلابی و ولایی حرف‌های زیادی برای گفتن در فضای مجازی دارند.

مشاور فرهنگی سازمان بسیج در پایان گفت: از جمله مهم‌ترین دستاورد‌های فرهنگی بسیج، حفظ روحیه مقاومت و شهادت‌طلبی است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.