حضور ظریف و علوی در کمیسیون امنیت ملی/ بررسی جذب اعتبار یک و نیم میلیارد دلاری از «صندوق توسعه ملی» جهت ایجاد اشتغال در کمیسیون اقتصادی

///به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، طی روز‌های شنبه تا چهارشنبه هفته آینده موضوعات مختلف کشور را با حضور وزرا و مسئولان مربوط در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی می‌کنند.

بر این اساس؛ محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و سید محمود علوی، وزیر اطلاعات و فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جلسات هفته آینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور می‌یابند.

در کمیسیون اقتصادی آخرین وضعیت جذب اعتبار یک و نیم میلیارد دلاری از منابع صندوق توسعه ملی جهت ایجاد اشتغال با حضور مسئولان ذی ربط به بحث و تبادل نظر گذاشته می‌شود.

وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری نیز برای پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان راهی کمیسیون آموزش و تحقیقات می‌شوند.

ابعاد مختلف عرضه نفت خام در رینگ صادراتی بورس انرژی (بین المللی) با حضور مسئولان وزارت نفت، سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک مرکزی در کمیسیون انرژی مورد بحث قرار می‌گیرد و کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات نیز با حضور بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت آخرین وضعیت وصول درآمد‌های نفتی پیش بینی شده در قانون بودجه سال جاری و طرح‌های توسعه نفتی را بررسی میکند.

وزیر نفت همچنین برای پاسخ به سؤال تعدادی از نمایندگان مجلس در نشستی به همین منظور در کمیسیون صنایع و معادن حضور می‌یابد.

کمیسیون عمران نیز با دعوت از وزیر نیرو، رئیس کل بانک مرکزی، مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی مشکلات تأمین آب شرب و بهداشتی کشور را بررسی می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه هفته آینده به منظور بحث و تبادل نظر درباره «دیپلماسی فرهنگی» همراه تعدادی از مسئولان دستگاه‌های ذی ربط مهمان کمیسیون فرهنگی مجلس خواهد بود.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.