نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نبود برنامه اصلیترین علت بهرهوری پایین آموزش و پرورش است، اظهار کرد: برنامه مدون و متقن و بهرهگیری از چشم اندازهای درست، میتواند بهره وری آموزش و پرورش را ارتقا دهد و آموزش و پرورش باید بر اساس اسناد بالادستی به این سمت روی بیاورد.
وی تصریح کرد: بهرهگیری از نیروی انسانی مجرب و با انگیزه نیز یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای ارتقای بهرهوری و بازدهی دستگاهها است که در حال حاضر دستگاههای دولتی از این وجه نیز آسیب میبینند.
ساداتینژاد اصلیترین بخش چالش برانگیز در دستگاههای دولتی را فقدان نیروی انسانی توانمند فعال خواند و اضافه کرد: به همین جهت ضرورت دارد که آموزش و پرورش، آموزشهای ضمن خدمت را برای کارکنان خود پیش بینی کند تا علاوه بر به روز شدن نیروها بازدهی آنها نیز افزایش یابد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: بنابراین ضرورت دارد آموزش و پروش بر اساس مأموریتهای خود در نحوه به کارگیری و فعالیت نیروی انسانی خود بازنگری صورت دهد تا نرخ بهره وری با ساماندهی نیروی انسانی افزایش یابد.
طبق گزارش خانه ملت، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرده است که بر اساس محاسبات اولیه، بهرهوری بکارگیری منابع اعم از منابع مالی، فیزیکی و انسانی حدود ۵۵ درصد است که قبلا ۴۵ درصد بود. نرخ بهره وری با ساماندهی نیروی انسانی به ۵۵ درصد رسیده است و ما هنوز ۴۵ درصد پرت منابع داریم و از تبعاتش متاثر میشویم.
انتهای پیام/