نرخ پایین بهره‌روی مشکل تمامی دستگاه‌های دولتی است

خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به پِرتی ۴۵ درصدی منابع در آموزش و پرورش، این معضل را مسئله اصلی تمام دستگاه‌های دولتی دانست و بر ضرورت بازنگری آموزش و پرورش در ساماندهی نیروی انسانی تأکید کرد.
نرخ پایین بهره‌روی مشکل تمامی دستگاه‌های دولتی استبه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سیدمحمدجواد ساداتی‌نژاد با اشاره به پِرتی ۴۵ درصدی منابع مالی، فیزیکی و انسانی آموزش و پرورش، عنوان کرد: این بازدهی پایین در عمده دستگاه‌های دولتی وجود دارد و فقط مختص آموزش و پرورش نیست.

نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نبود برنامه اصلی‌ترین علت بهره‌وری پایین آموزش و پرورش است، اظهار کرد: برنامه مدون و متقن و بهره‌گیری از چشم انداز‌های درست، می‌تواند بهره وری آموزش و پرورش را ارتقا دهد و آموزش و پرورش باید بر اساس اسناد بالادستی به این سمت روی بیاورد.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری از نیروی انسانی مجرب و با انگیزه نیز یکی دیگر از راهکار‌های مناسب برای ارتقای بهره‌وری و بازدهی دستگاه‌ها است که در حال حاضر دستگاه‌های دولتی از این وجه نیز آسیب می‌‎بینند.

ساداتی‌نژاد اصلی‌ترین بخش چالش برانگیز در دستگاه‌های دولتی را فقدان نیروی انسانی توانمند فعال خواند و اضافه کرد: به همین جهت ضرورت دارد که آموزش و پرورش، آموزش‌های ضمن خدمت را برای کارکنان خود پیش بینی کند تا علاوه بر به روز شدن نیرو‌ها بازدهی آن‌ها نیز افزایش یابد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: بنابراین ضرورت دارد آموزش و پروش بر اساس مأموریت‌‎های خود در نحوه به کارگیری و فعالیت نیروی انسانی خود بازنگری صورت دهد تا نرخ بهره وری با ساماندهی نیروی انسانی افزایش یابد.

طبق گزارش خانه ملت، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرده است که بر اساس محاسبات اولیه، بهره‌وری بکارگیری منابع اعم از منابع مالی، فیزیکی و انسانی حدود ۵۵ درصد است که قبلا ۴۵ درصد بود. نرخ بهره وری با ساماندهی نیروی انسانی به ۵۵ درصد رسیده است و ما هنوز ۴۵ درصد پرت منابع داریم و از تبعاتش متاثر می‌شویم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.