عربستان در پی جلوگیری از تشکیل حزب اللهی دیگر در منطقه

عربستان در پی جلوگیری از تشکیل حزب اللهی دیگر در منطقهگروه سیاسی خبرگزاری میزان، عربستان سعودی نمی‌خواهد یک حزب الله جدیدی در یمن و در کنار مرزهایش شکل بگیرد. یمن بیش از سه سال است که زیر حملات وحشیانه آل سعود و دیگر همپیمانان او مقاومت می‌کند و این مقاومت نشئت گرفته از فرهنگ عاشورایی مردم این کشور و الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

حزب الله لبنان نیز با هوشمندی جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد و اکنون یکی از نیرو‌های قدرتمند در منطقه است که توانسته مقابل تهدیدات رژیم صهیونیستی ایستادگی کند و اجازه حرکت اضافی به این رژیم را هم ندهد.

نقش نیرو‌های حزب الله در سوریه که تاکنون ده‌ها شهید نیز داده اند، نقشی اساسی و سرنوشت ساز بوده است.

حضور و وجود نیرو‌های مقاومت حزب الله لبنان در جنگ با گروه‌های تفکیری وهابی در سوریه، معادلات نظامی را به هم زد، نیرو‌های حزب الله آنقدر آماده و قبراق هستند که برای نابودی رژیم تا دندان مسلح اسرائیل کافی است.

از زمانی که حزب الله در لبنان تشکیل شد، امنیت لبنان و حتی منطقه نیز تضمین گشت، چرا که تا پیش از این رژیم صهیونیستی هر گاه میخواست به لبنان حمله نظامی می‌کرد و فلسطینیان را نیز در شرایط بسیار دشوار نگه می‌داشت.

وجود حزب الله لبنان باعث شده است تا سران رژیم اسرائیل از ترس پاسخ‌های نیرو‌های حزب الله خود را جمع و جور کنند، اکنون می‌دانند که کوچکترین خطایی از سوی آن‌ها با پاسخ‌های موشکی توفنده حزب الله روبرو خواهد شد.

وجود نیروی مقاومت حزب الله لبنان در منطقه یک عامل بازدارنده قوی در غرب آسیاست، دشمنی آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود با ماهیت حزب الله نیز به همین خاطر است، که اجازه نمی‌دهد اهداف و برنامه‌های جبهه مقاومت اجرا شود.

تنها کارکرد حزب الله لبنان مقابله با رژیم صهیونیستی نیست بلکه این نیرو پیش تاخته و پیشقراول جمهوری اسلامی ایران در آن سوی مرز‌ها است تا اگر کوچکترین خطایی از سوی رژیم اسرائیل سر بزند، آن خطا را در همان نقطه پاسخ دهد و این قابلیت را سران رژیم اسرائیل به خوبی می‌دانند.

اکنون مردم یمن با حمایت از انصار الله، با وجود حملات و تجاوزات نظامی عربستان و ائتلافی که با همراهی برخی کشور‌های عربی راه انداخته قصد دارد تا از تشکیل نیرویی همانند حزب الله در یمن جلوگیری کند.

لبنان نیز سال‌ها تحت فشار و حملات رژیم صهیونیستی قرار داشت تا این که با پیروزی انقلاب اسلامی، بذر حزب الله کاشته شد و اکنون پس از سال ها، این نیرو تبدیل به یک سازمان تأثیر گذار در منطقه غرب آسیا شده است که اسرائیل از این نیرو هراس دارد.

سعودی با همکاری رژیم صهیونیستی قصد دارند تا از ایجاد یک نیروی مشابه حزب الله در یمن جلوگیری کنند به همین خاطر همکاری‌های گسترده‌ای را آغاز کرده اند.

بر اساس اخبار و گزارش‌های موثقی که وجود دارد، قرار شده تا سران سعودی منطقه‌ای را در خاک عربستان به ارتش رژیم اسرائیل تحویل بدهند تا آن‌ها با ایجاد یک پایگاه نظامی در این منطقه، در حملات به یمن مشارکت داشته و در پدافند هوایی نیز به ارتش عربستان یاری برساند.

ارتش عربستان سعودی عاجز از حملات موشکی انصار الله یمن است به همین خاطر با وجود داشتن سلاح‌های پیشرفته آمریکایی و انگلیسی، جرات ندارند و بیشتر از آن که با نیرو‌های مسلح یمن بجنگند، مردم مظلوم این کشور را به شهادت می‌رسانند.

به هر حال نیرویی مشابه نیروی حزب الله در یمن شکل گرفته است و اکثریت مردم این کشور نیز حامی این نیرو هستند. عربستان سعودی دیگر نمی‌تواند این نیروی مردمی را نابود کند، هر چه این جنگ ادامه داشته باشد، به زیان آل سعود خواهد بود، هزینه‌های جنگ برای عربستان سعودی، کمر این کشور را خم خواهد کرد و باید در انتظار اعتراضات مردمی نیز باشد.

همانطور که رژیم اسرائیل مجبور شد به وجود حزب الله در لبنان تن دهد، رژیم عربستان سعودی هم مجبور است که انضار الله را در کنار خود بپذیرد، چاره‌ای جز این ندارد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.