آن‌هایی که ترسو و تنبل هستند در صف بندی جهاد کنار می‌روند

وی با بیان اینکه عظمت و قدرت نیز با جهاد ارتباط دارد اظهار کرد: مسلمانان اگر می‌خواهند قدرتمند باشند؛ باید استقامت در راه هدفشان داشته و مجاهد باشند.

این مرجع تقلید افزود: یکی از کتاب‌های بسیار مهم ما وسائل الشیعه است و در این کتاب ۳۵ هزار حدیث جمع آوری شده که مربوط به احکام فقهی است و یکی از جلد‌های آن به موضوع جهاد اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه هیچ وقت نباید جهاد را فراموش کنیم خاطرنشان کرد: قرآن درباره جهاد بحث می‌کند وحتی سوره‌ای در مورد مجاهدین نیز وجود دارد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه در یک طرفی مسلمانان ایران، عراق، سوریه و لبنان قرار دارند و یک طرف هم صهیونیستها، کفار عربی و غربی هستند خاطرنشان کرد: حزب الله در مقابله با توطئه‌های این مثلث شوم در صف مهمی قرار گرفته است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: در این کتاب مقدس به آمادگی در برابر دشمنان تأکید شده و در مرحله اول آن آمادگی فکری و فرهنگی قرار دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید اسلام شناس باشید افزود: بر آمادگی روحی نیز اشاره شده است و کسی که به جها می‌رود باید خود را برای برخورد با همه مشکلات آماده کند.

معظم له همچنین بر آمادگی اقتصادی و اطلاعاتی و نیز آمادگی‌های تمرینی اشاره کرد و گفت: بعد از این آمادگی باید به میدان نبرد رفت و صف بندی کرد که بر طبق کتب ما فقها و کسانی که آشنا به موازین اسلامی و فرهنگ اسلامی هستند در صف نخست قرار می‌گیرند.

آیت‌الله نوری‌همدانی اظهار داشت: در صف بعدی قاریان و کسانی که با قرآن آشنایی بیشتری دارند قرار می‌گیرند و در صف سوم نیز افراد شجاع هستند؛ چرا که شجاعت امری روحی و بسیار تأثیر گذار است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) لحظه به لحظه افراد را غربال می‌کردند تا آن‌هایی که شجاعت دارند باقی بمانند ادامه دادند: هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند جمعیتی ۳۰ میلیونی را جمع کند و این راهپیمایی در اربعین از قدرت ابا عبدالله (ع) و اسلام است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه حزب الله دارای جایگاه بالایی در منطقه است گفت: من از نزدیک شجاعت حزب الله لبنان را دیده ام و امیدوارم بتوانند به زودی صهیونیست را به طورکلی نابود کنند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، با بیان اینکه بدون جهاد نه ملکی نه حکمتی و نه علمی است و برای دست یابی به این‌ها غیر از جهاد راهی وجود ندارد، گفت: در صف بندی جهاد آن‌هایی که ترسو و تنبل هستند کنار می‌روند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه خداوند افراد مجاهد را قرار داده و مزایایی برای آن‌ها قائل است گفت: اگر مجاهدین نبودند فساد گسترده می‌شد.

وی با بیان اینکه حزب الله شجاع و با غیرت است ابراز داشت: اگر حزب الله لبنان و شهدای ما نبودند، اکنون اسلام پیشرفت نمی‌کرد.

برچسب ها :

هستند

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.