انتقاد ابطحی از برگزاری سمینار تصوف در قم/ اختلاف افکنی می کند
نمونههاي آن در معطل كردن دوساله كشور در مورد حضور يك عضو زرتشتي در شوراي شهر يزد، مشكلاتي كه با صوفيه ايجاد شد و خشونتهاي تلخي كه در پي داشت يا در حادثه تروريستي ناجوانمردانه اهواز، كه به جاي داعش و تجزيه طلبان، قوميت عرب كه جزو جدا نشدني ايران هستند مورد اتهام قرار ميگيرند يا مشكلاتي كه براي سنيها در گوشه و كنار پيش ميآورند خودنمايي ميكند.
همه اينها حتي اگر از سوي كساني كه خود را دلسوزان ايران و انقلاب ميدانند، سر بزند، در حقيقت آسيب زدن به امنيت ملي ايران يكپارچه است. ردپاي نفوذي كه رهبر انقلاب به آن اشاره ميكنند در اين جاهاست.
نمونه ديگر آن: در خبرها بود كه قرار است سميناري در قم از سوي دفتر تبليغات به نام تصوف، شاخصهها و نقدها در شرايط فعلي سياسي و اقتصادي كشور برگزار شود.ممكن است برگزاركنندگان روي بحثهاي نظري و فكري بخواهند متمركز باشند. اما نميتوان ظرف زماني و اتفاقات تلخ اخير در مورد صوفيها را ناديده گرفت. و گامي ديگر عليه صوفيان محسوب ميشود.
قطعا اين سمينار در شرايط سخت اقتصادي و مشكلات بزرگ بينالمللي كه بر ايران تحميل شده است، نميتواند از نظر افكار عمومي يك سمينار علمي و فني تلقي شود. و آتش فتنه را شعله ورتر ميكند.
ايران كشوري است كه همواره مهد زيستن اديان و فرقههاي مختلف مذهبي بوده است. مردم اديان و فرقههاي گوناگون هم به راحتي و بدون مشكل در طول تاريخ در كنار يكديگر زندگي ميكردهاند.وجود اين افراد و فرقهها و مذاهب و نحلهها در كنار هم قدرت بزرگي بوده است. كمتر هم سابقه داشته كه كسي از فرقه و ديني به دين ديگري بنا به دلايل ايدئولوژيك مهاجرت كند.
هميشه و بهخصوص بعد از انقلاب اسلامي كه دشمنيهاي جهاني اوج گرفت، يكي از نقاطي كه دشمنان مختلف انقلاب اسلامي همواره دوست داشتند روي موج آن سوار شوند، دميدن در بوق اختلاف و درگيري بين مردم ايران از راه اختلافات مذهبي و ديني بوده است.در موارد زيادي هم موفق شدهاند و هر چند يكبار شاهد درگيريهاي پراكنده قومي، مذهبي، عقيدتي بودهايم.هر كاري كه به نزاع ورويارويي مردم ايران منجر شود خدمت به كساني است كه در آن سوي مزرها براي تجزيه ايران و نا امن كردن آن تلاش ميكنند.براي ايران، براي اسلام، براي مردم، اينقدر پاس گل به دشمنان ايران ندهيم.
17302