اطلاعات کاربران رایانه‌های اپل به سرقت رفت

حالا کارشناسان امنیتی به تازگی از آسیب‌پذیری و ضعف امنیتی نرم‌افزار محبوب و پرطرفداری که Dr. unachiverنام داشت و به منظور بازگشایی فایل‌های زیپ مورد کاربرد کاربران مک اپل قرار می‌گرفت، پرده‌برداری کرده‌اند که نشان می‌دهد به خیل عظیمی از اطلاعات ذخیره شده کاربران این رایانه‌ها دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را به سرورهای نامعلوم و نامشخصی ارسال می‌کرده است.

با اینکه فروشگاه‌های اینترنتی نظیر مک استور قوانین و مقررات سخت‌گیرانه و پیچیده‌ای دارند، کاربران موظف هستند که دسترسی‌های اپلیکیشن‌های نصب شده خود را بررسی و در صورت لزوم، محدود کنند.

نحوه دسترسی این اپلیکیشن به اطلاعات کاربران رایانه‌های مک بدین صورت بوده است که پس از اجرا و اتمام کار مربوطه، از کاربر درخواست یک اسکن برای ویروس را ارسال می‌کرده و قربانیان نیز با تایید آن، به صورت ناخودآگاه اطلاعات شخصی خود را در معرض سوءاستفاده هکرها و مجرمان سایبری قرار می‌دادند.

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که چنین کار مشابهی را انجام داده است، Dr. Cleaner بوده که در فروشگاه اینترنتی مک استور برای نصب و دانلود وجود داشته و حریم خصوصی کاربرانش را نقض کرده است.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.