پیروزی ایران در روز هت‌تریک طارمی و ضعف ساختار دفاعی

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، تیم‌های ملی فوتبال هنگ‌کنگ و ایران از ساعت 15:30 امروز (پنجشنبه - به وقت ایران) در هفته پنجم مرحله انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا، در ورزشگاه «هنگ‌کنگ استادیوم» به مصاف هم رفتند که تیم کشورمان با نتیجه 4 بر 2 به برتری رسید.

مهدی طارمی در دقایق 12، 34 (هر دو از روی نقطه پنالتی) و 56 و سردار آزمون در دقیقه 65 برای تیم ملی کشورمان گلزنی کردند و «ما هِی وای» در دقیقه 14 و «آنتونی فرانسیس پینتو» در دقیقه 59، گل‌های هنگ‌کنگ را به ثمر رساندند. تیم ملی در این مسابقه از تیمی که در چهار بازی قبلی خود مجموعاً دو گل خورده بود، دو گل دریافت کرد که نشان‌دهنده تداوم عملکرد نه‌چندان مستحکم خط دفاعی ایران است.

ایران با 13 امتیاز در صدر جدول گروه E ایستاد و هنگ‌کنگ با یک امتیاز، همچنان در قعر جدول این گروه قرار دارد. تیم‌های ازبکستان با 10 و ترکمنستان با یک امتیاز، به ترتیب در رده‌های دوم و سوم این گروه جای گرفته‌اند. دیگر دیدار این گروه را ازبکستان و ترکمنستان از ساعت 18 امروز برگزار می‌کنند.

ترکیب هنگ‌کنگ: یاپ هونگ فای، جونز لئون (72 - گربیگ اولیور)، هلیو، چان شینیچی، یو تزه‌نام، وو چون مینگ (72 - نگان چئوک پان)، تان چون لوک، چان فیلیپ، اور مات (76 - اودبولوزور مایکل)، جونیونیو (76 - استفان) و ما هی وای (57 - آنتونی فرانسیس پینتو)

ترکیب ایران: پیام نیازمند، آریا یوسفی (66 - صالح حردانی)، امین حزباوی، شجاع خلیل‌زاده، ابوالفضل جلالی (66 - میلاد محمدی)، محمد قربانی، سامان قدوس (78 - امید نورافکن)، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی (1 90 - جواد آقایی‌پور)، مهدی قایدی و سردار آزمون (78 - شهریار مغانلو)

داور: قاسم الحاتمی

اتفاقات مهم دیدار هنگ‌کنگ - ایران در زیر آمده است:

نیمه اول

دقیقه 5: سردار آزمون پاس رو به جلویی به طارمی داد. مهاجم شماره 9 ایران بلافاصله دروازه هنگ‌کنگ را هدف گرفت که ضربه او به تیر دروازه برخورد کرد. پس از یک رفت و برگشت، آزمون این بار فرصت گلزنی داشت و ضربه خطرناکی به سمت دروازه میزبان زد که یاپ هونگ فای موفق به مهار توپ شد.

دقیقه 11: ارسال قایدی در محوطه جریمه هنگ‌کنگ به دست جونز لئون برخورد کرد که داور نقطه پنالتی را نشان داد.

دقیقه 12: طارمی پشت ضربه پنالتی ایستاد و گل اول ایران را به ثمر رساند.

دقیقه 14: در شرایطی که انتظار نمی‌رفت هنگ‌کنگ به بازی بازگردد، آریا یوسفی در خط دفاعی مرتکب اشتباه شد تا توپ نصیب «تان چون لوک» شود. او سپس توپ را برای «ما هی وای» ارسال کرد که این توپ را از بین پاهای پیام نیازمند عبور داد و زننده گل تساوی هنگ‌کنگ بود.

دقیقه 16: آزمون روی پاس مهدی قایدی صاحب موقعیت گلزنی مناسبی شد که ضربه او، واکنش سنگربان هنگ‌کنگ را به دنبال داشت.

دقیقه 24: ارسال ضعیف بازیکنان هنگ‌کنگ روی دروازه ایران نزدیک بود با اشتباه امین حزباوی به یک گل‌به‌خودی تبدیل شود که توپ راهی کرنر شد.

دقیقه 32: روی پاس در عمق قدوس، مهدی طارمی با دروازه‌بان هنگ‌کنگ تک به تک شد و در شرایطی که قصد دریبل او را داشت، پس از برخورد با «یاپ هونگ فای» نقش زمین شد. داور عمانی مسابقه در سوت خود دمید و اعلام ضربه پنالتی کرد.

دقیقه 34: طارمی پشت ضربه پنالتی دوم هم ایستاد و با فریب یاپ هونگ فای موفق شد گل دوم ایران را به ثمر برساند.

دقیقه 39: آریا یوسفی با نفوذ دیدنی خود، با دروازه‌بان هنگ‌کنگ تک به تک شد و پاس رو به بیرون داد. در شرایطی که طارمی و حزباوی هر دو فرصت گلزنی داشتند، طارمی به توپ ضربه زد که در کمال ناباوری تبدیل به گل نشد و از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 42: ارسال طارمی به محوطه جریمه هنگ‌کنگ نصیب آزمون شد که شوت مهاجم بایرلورکوزن، دقت لازم را نداشت و توپ با اختلاف راهی اوت شد.

نیمه دوم

دقیقه 56: همکاری قایدی و طارمی در ضدحمله سریع ایران، با پاس قایدی به دیگر بازیکن بوشهری تیم ملی همراه بود که شوت زیبای طارمی، تبدیل به گل سوم ایران شد تا موفق به ثبت هت‌تریک در این مسابقه شود.

دقیقه 59: سانتر «تان چون لوک» از نقطه کرنر، با اشتباه شجاع خلیل‌زاده همراه بود که آنتونی فرانسیس پینتو از شلوغی محوطه جریمه ایران بهره برد و دروازه تیم ملی کشورمان را گشود.

دقیقه 62: ارسال سامان قدوس نزدیک بود وارد دروازه هنگ‌کنگ شود که سنگربان این تیم به‌سختی موفق به مهار این توپ شد.

دقیقه 62: علیرضا جهانبخش به دلیل اعتراض به داور، اولین کارت زرد این مسابقه را دریافت کرد.

دقیقه 65: سردار آزمون پس از دریافت پاس در عمق هوشمندانه طارمی، پس از عبور از یک مدافع هنگ‌کنگ توانست گل چهارم ایران را به ثمر برساند.

دقیقه 71: به دنبال ارسال کرنر خطرناکی دیگر، چان شینیچی و چان فیلیپ مقابل دروازه ایران صاحب دو موقعیت گلزنی فوق‌العاده شدند که پیام نیازمند هر دو فرصت را مهار کرد. البته داور مسابقه ثانیه‌هایی بعد، بازی را به دلیل حضور این دو بازیکن در موقعیت آفساید متوقف کرد.

دقیقه 87: نگان چئوک پان به دلیل کشیدن پیراهن امید نورافکن کارت زرد گرفت.

دقیقه 1 90: پاس صالح حردانی در محوطه جریمه به قایدی رسید که ضربه بی‌دقت این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 6 90: ارسال صالح حردانی در محوطه جریمه هنگ‌کنگ روی سر آقایی‌پور فرود آمد که ضربه سر مهاجم استقلال خوزستان از بالای دروازه راهی اوت شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.