افسر مستعفی آمریکایی: آنچه در غزه رخ می‌دهد پاکسازی قومی است

افسر ارتش آمریکا که در اعتراض به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیسیتی به تازگی استعفا کرده گفت آنچه در جنگ کنونی علیه نوار غزه رخ می‌دهد نوعی پاکسازی قومی است.

به گزارش خبرآنی، «هریسون مان» افسر ارتش آمریکا در اولین مصاحبه تلویزیونی خود از زمان استعفایش گفت: اسرائیل تقریبا به طور قطع از سلاح‌های آمریکایی در جنگ خود علیه نوار غزه استفاده می‌کند.

مان که اصالتا یک یهودی-اروپایی است و سابقه ۱۳ سال خدمت در ارتش آمریکا و آژانس دفاعی را دارد، به شبکه «سی بی اس نیوز» آمریکا گفت نمی‌دانم چگونه ۳۵ هزار غیرنظامی به طور اشتباه کشته می‌شوند.

او گفت که احساس می‌کند کارش به طور مستقیم با گرسنه نگه داشتن کودکان در ارتباط است.

این افسر آمریکایی در پیام استعفای خود نوشته بود: سیاستی که هرگز طی ماه‌های گذشته از ذهنم پاک نشده است حمایت بی‌قید و شرط آمریکا از دولت اسرائیل است که توانسته است ده‌ها هزار فلسطینی بی‌گناه را کشته و گرسنه نگه دارد.

او با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در لینکدین توضیح داده بود که ترس، او را برای چند ماه از افشای دلایل استعفایش باز داشت.

مان در این پیام نوشته بود: «من از نقض معیارها و استاندارهای حرفه‌ای‌مان و از مقاماتی که به آنها احترام می‌گذارم، ترسیدم... من از احساس خیانت به شما ترسیدم... «من اطمینان دارم بعضی از شما با خواندن این پیام این احساس را درک خواهید کرد.»

 مان به لیست در حال افزایش مقامات دولتی که در اعتراض به جنگ استعفا کرده‌اند ملحق شد، اما او اولین مسوول یهودی و اولین فرد در سطح نظامی و اطلاعاتی است که این اقدام را انجام می‌دهد.
مان در ۱۴ ماه مه اعلام کرد که در اعتراض به اقدامات خود که در کشتن فلسطینیان نقش داشته از آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا استعفا می‌دهد.

«آرون بوشنل»، سرباز آمریکایی پس از خودسوزی در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن در ۲۵ فوریه جان خود را از دست داد. او جنگ غزه را محکوم کرد و در یک ویدئوی ضبط شده گفت که دیگر در نسل کشی شریک نخواهد بود و سپس در حالیکه فریاد می‌زد «فلسطین آزاد است» خودسوزی کرد.

پس از مرگ بوشنل، «لری هیبرت»، سرباز نیروی هوایی ایالات متحده، برای چند روز برابر کاخ سفید تحصن و اعتصاب غذا کرد و خواستار پایان دادن به جنگ اشغالگران در نوار غزه شد.

این جنگ ده‌ها هزار شهید، مجروح و مفقود در میان یک وضعیت انسانی فاجعه بار و تشدید قحطی در نوار غزه بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.