برنامه‌ریزی دولت برای پوشش هزینه‌های درمان سرطان

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی از رشت، بهرام عین‌اللهی در حاشیه افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان دکتر حشمت رشت با بیان اینکه ضریب اشغال تخت بیمارستانی در استان گیلان از 60 به 71 درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: خوشبختانه در دولت مردمی در گیلان شاهد کاهش مرگ و میر نوزادان از 5.99  در سال 1400 به 4.8 در سال جاری هستیم.

وی یادآور شد: در راستای تشدید نظارت های بهداشتی و تسهیل امور اصناف و صنایع، تعداد دفاتر خدمات سلامت در گیلان از 2 به 13 دفتر افزایش یافته است. همچنین تعداد داروخانه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گیلان از 367 به 527 داروخانه رسیده است.

وزیر بهدلشت از جذب 38 عضو هیات علمی در این دانشگاه در طول دو سال گذشته خبر داد و گفت: تولید علم و مقالات اعضای هیات علمی این دانشگاه با رشد 80 درصدی از سه هزار و 158 مقاله در سال 1400 به 5 هزار و 686 مقاله رسیده و شاهد افزایش 5 برابری فروش محصولات فناورانه نیز بوده ایم.

عین‌اللهی تصریح کرد: مجوز مراکز مراقبت پرستاری در منزل در گیلان، رشد 21 درصدی داشته و در این مدت 17 پایگاه اورژانس شهری و جاده ای و دو پایگاه اورژانس بانوان در این استان راه اندازی شده است. همچنین در حوزه تحقق قانون جوانی جمعیت علاوه بر راه اندازی یک کلینیک ویژه سلامت باروری، شناسایی 4 هزار زوج نابارور و کاهش سقط جنین در گیلان، مراکز سطح یک و دو درمان ناباروری در رشت و تالش افتتاح شده و در لاهیجان نیز به زودی راه اندازی می شود. 

وی افتتاح مرکز شیمی درمانی سرپایی و تشخیص زودرس سرطان در بندر انزلی را از دیگر اقدامات حوزه سلامت در گیلان دانست و گفت: پس از تصویب درمان رایگان کودکان زیر 7 سال و با تکمیل امکانات مورد نیاز درمان سرطان در سراسر کشور، برنامه دولت، پوشش هزینه‌های درمان سرطان است. 

وزیر بهداشت از افتتاح اولین پژوهشکده ترومای کشور در گیلان و اخذ مجوز پذیرش در رشته های فلوشیپ جراحی سوختگی، کارشناسی ارشد فیزیوتراپی، دکترای فیزیولوژی و همچنین دکترای آناتومی به عنوان دیگر دستاوردهای حوزه سلامت در این استان یاد کرد. 

عین اللهی از افتتاح همزمان 20 پروژه حوزه سلامت در روز جاری در استان گیلان با زیربنای 7 هزار و 145 متر مربع و ارزش 470 میلیارد تومان خبر داد و گفت: این پروژه ها در 11 شهرستان این استان افتتاح می شود که طرح توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه سرا با 50 تخت، یک کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی، 2 دستگاه ام آر آی، یک دستگاه سی تی آنژیوگرافی، یک دستگاه سی تی اسکن و 4 دستگاه رادیولوژی در 4 بیمارستان و همچنین 6 خانه بهداشت از مهمترین این پروژه‌هاست.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.