انتقال شرکت‌ها از مناطق آزاد به سرزمین اصلی میسر شد

ابوالفضل نصیری؛ مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی از میسر شدن انتقال شرکت‌ها و شعبه از مناطق آزاد به سرزمین اصلی خبر داد.

وی گفت: امروز نشست تخصصی سازمان‌های مناطق آزاد کشور با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد و در آن با توجه به تحقق شعار سال، حل مشکلات عدیده سرمایه‌گذاران مناطق آزاد در انتقال شرکت‌ها و ایجاد شعبه به سرزمین اصلی و بالعکس مورد بررسی قرار گرفت.

نصیری ادامه داد: شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران سال‌ها بود که در این خصوص با مشکل مواجه بودند؛ بنابراین از قبل شیوه‌نامه‌ای در 4 ماده و 25 بند تهیه شد تا این مشکل رفع شود.

وی ادامه داد: شیوه‌نامه با ابتکار اداره‌کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تدوین و پس از بررسی‌های لازم در نشست تخصصی با حضور مسئولان مناطق آزاد به امضای معاون اسناد سازمان ثبت و معاون حقوقی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد قرار گرفت.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: این شیوه‌نامه در راستای تفاهم‌نامه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و رئیس دبیرخانه شورای مناطق آزاد تهیه و به امضا رسید.

وی گفت: از این پس به ساده‌ترین صورت ممکن و با رویکرد تسهیل و تسریع انتقال شرکت‌هایی که هدف جدیدی برای سرمایه‌گذاری در سرزمین اصلی دارند، صورت می‌پذیرد.

نصیری اظهار کرد: همچنین موضوع مشکلات تعیین نام شرکت‌‌های مناطق آزاد و بازبینی شرکت‌ها در خصوص مباحث تکالیف مشترک دو سازمان در تنظیم الکترونیکی شرکت‌ها با فناوری‌های نوین از سوی طرفین بررسی و تفاهم لازم صورت گرفت.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.