نامزدها در مناظرات صادقانه با مردم صحبت کنند

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، درباره لزوم رعایت اخلاق از سوی کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند نامزدهای ریاست جمهوری باید از تهمت‌زدن و بدگویی‌کردن علیه یکدیگر بپرهیزند و در یک فضای سالم با هم به رقابت بپردازند.

وی با بیان اینکه رعایت اخلاق و پرهیز از تهمت و تخریب رقیب در مناظره‌های انتخاباتی از مهم‌ترین ضرورت‌های مباحثه نامزدهاست، گفت: بهتر است که نامزدها در مناظرات به ارائه برنامه‌های خود و راهکارهای تحقق آنها پرداخته و اگر انتقادی هم از رقبا دارند نقد منصفانه داشته باشند و از تخریب یکدیگر پرهیز کنند.

نماینده شاهین‌شهر در مجلس افزود: متاسفانه در دوره‌های قبل در مناظره‌ها شاهد طرح برخی از موضوعات بودیم که باعث تشویش اذهان مردم می‌شد که پسندیده نبود و امیدواریم در این دوره شاهد چنین مسائلی نباشیم.

حاجی‌دلیگانی با تاکید بر اینکه اخلاق انتخاباتی یک امر ضروریست، بیان کرد: صحبت کردن درست و واقعی اصلی‌ترین مقوله‌ای است که همه نامزدها باید رعایت کنند.

وی با اشاره به مناظره‌هایی که نامزدهای ریاست جمهوری خواهند داشت، بیان کرد: بنده اعتقاد دارم که باید نامزدها در مناظرات صادقانه با مردم صحبت کنند و از عنوان کردن آمار و ارقامی که نادرست است و مواردی که خلاف واقع است و صحت ندارد پرهیز کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: بازگو کردن مسایلی در مناظرات که واقعیت ندارد باعث فردزدگی مردم می‌شود و بهتر است که کاندیداها نسبت به موضوعات در مقابل مردم شفاف باشند.

حاجی‌دلیگانی در مجلس با بیان اینکه در دوره‌های قبل بعضا شاهد طرح ادعا‌ها و مسائلی از سوی نامزدها بودیم که صحت نداشت، گفت: اگر شفاف سازی در همه مسائل صورت گیرد شبهاتی که دستمایه تخریب برخی از کاندیداها توسط برخی دیگر می‌شود به خودی خود خنثی شده و مردم عملکردها را شفاف‌تر خواهند دید.

وی در پایان عنوان کرد: اخلاق عنصر اصلی‌ای بود که شهید آیت الله رئیسی را در صدر قرار داد و باید در نظام اسلامی اخلاق رعایت شود و مراقب آنهایی که صرفا در جهت تخریب گذشتگان و به دنبال تشویش افکار عمومی هستند، باشیم؛ مردم بسیار هوشمند هستند و دقت بالایی در انتخاب دارند چرا که ما مردمی بصیر داریم و به نامزدها توصیه می‌شود اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهای‌پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.