نگاه ساروی به رنک و شانس مسابقه اولی‌ها برای? المپیک

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، رقابت‌های کشتی فرنگی تورنمنت رنک‌دار بوداپست طی روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می‌شود و شاگردان حسن رنگرز در روز اول در سه وزن 60، 63 و 130 کیلوگرم و در روز دوم در 7 وزن 55، 67، 72، 77، 82، 87 و 97 کیلوگرم به مصاف حریفان خواهند رفت.

طبق چرخه اعلامی از سوی کادرفنی تیم ملی، اعزام 6 کشتی‌گیر به این رقابت‌ها جنبه انتخابی تیم ملی دارد. در وزن 60 کیلوگرم مهدی محسن‌نژادِ باتجربه که در مسابقات جهانی 2023 بلگراد با کسب عنوان پنجمی مشترک و پیروزی در مبارزه تعیین نفر پنجم حقیقی، موفق به کسب سهمیه المپیک شد، با امیررضا ده‌بزرگی که سابقه قهرمانی جوانان جهان را دارد، در رقابت است.

در 67 کیلوگرم، محمدرضا گرایی قهرمان المپیک 2020 توکیو و دارنده سه نشان طلا، نقره و برنز جهانی باید از سد سعید اسماعیلیِ جوان بگذرد تابتواند در دومین المپیک متوالی‌اش شرکت کرده و مدال‌هایش را افزایش دهد.

در 77 کیلوگرم، مدعی اصلی در خانه است و محمدعلی گرایی و محمدرضا مختاری که هر دو به دلیل انضباطی چند ماه محرومیت را پشت سر گذاشته‌اند، صرفا با کسب نشان طلای تورنمنت بوداپست، به رویارویی با امین کاویانی‌نژاد خواهند رسید. کشتی‌گیری که در مسابقات گزینشی آسیایی در بیشکک، موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

انگیزه ده‌بزرگی و آمادگی بالای اسماعیلی، آیا می‌تواند سورپرایزهایی برای کشتی ایران از بوداپست داشته باشد؟ هر دو کشتی‌گیر هرچند در رده‌های سنی پایین‌تر موفق به کسب مدال شده و کارنامه خوبی داشتند، اما در رده بزرگسالان هنوز به دوبنده تیم ملی نرسیده‌اند و درصورت گذر از حریفان باتجربه و عنوان‌دار خود، در این رده سنی، مسابقه اولی بوده و در بزرگ‌ترین میدان ممکن، به دوبنده تیم ملی رسیده‌اند.

در 77 کیلوگرم نیز تا پیش از محرومیت محمدعلی گرایی از سوی اتحادیه جهانی به دلیل پرتاب بطری به تشک مبارزه برادرش در بلگراد، او نفر اول و مدعی اصلی بود که در این سالها بدون رقیب و رقابت، صاحب دوبنده شده بود اما حالا شانس کاویانی‌نژاد بیشتر از گرایی و مختاری است که در تورنمنت وهبی‌امره بهتر از سایر 77 کیلوگرمی‌ها کشتی گرفت اما درگیری با حریفی از ترکیه، او را با محرومیت از سوی فدراسیون کشتی مواجه کرد.

پویا دادمرز در 55 کیلوگرم که در مسابقات قهرمانی آسیا عملکرد رضایت‌بخشی نداشت، میثم دلخانی در 63 کیلوگرم که هرچند مسابقه انتخابیِ قهرمانی آسیا را به ایمان محمدی باخت، اما به دلیل عملکرد خارجی بهتر اکنون شانس زیادی برای حضور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی دارد، دانیال سهرابی که رسما از جمع مدعیان 67 کیلوگرم خارج شده و می‌تواند گزینه جدید 72 کیلوگرم ایران باشد، همراه با اشکان سعادتی‎‌فر در 82 کیلو، محمدحسین محمودی در 87 کیلو، محمدهادی ساروی و شایان حبیب‌زارع در 97 کیلو و فردین هدایتی در 130 کیلوگرم دیگر نفرات اعزامی به بوداپست را تشکیل می‌دهند.

ساروی که یک نشان برنز المپیک و یک طلا و دو برنز جهانی را در کارنامه دارد و سال گذشته در مسابقه رنک‌دار زاگرب حضورش در المپیک پاریس را قطعی کرد، از جمله کشتی‌گیرانی است که با نگاه به بهبود شرایطش در رنکینگ 97 کیلوگرم به بوداپست رفته و در غیاب الکسانیان و روسیلو، می‌تواند با قهرمانی در آخرین مسابقه رنک‌دار، خود را در پاریس در سید بهتری قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.