پایان پروازهای حج در هفته آینده

با سفر حدود ۷۰ هزار زائر ایرانی، نزدیک به ۸۰ درصد حجاج ایران وارد عربستان شده‌اند. اعزام زائران تا هفته آینده ادامه دارد.

به گزارش خبرآنی، پروازهای کاروان‌های ایرانی به عربستان از بامداد ۲۴ اردیبهشت‌ماه به مقصد مدینه آغاز شد و در حال حاضر از ۲۱ ایستگاه پروازی به دو فرودگاه مدینه و جده ادامه دارد و تا هفته آینده پایان می‌یابد.

۳۳۵ کاروان تا بامداد ۱۶ خردادماه از ایران وارد مدینه شده‌اند و جمعیت ورودی به این شهر بالغ بر ۴۶ هزار و ۱۲۶ نفر است، که از این تعداد اکنون حدود ۱۰ هزار نفر در شهر پیامبر (ص) حضور دارند.

زائران «مدینه‌قبل» پس از ۵ روز اقامت در این شهر، در میقات شجره احرام می‌بندند و با قطارسریع‌السیر راهی مکه می‌شوند که از تعداد ورودی‌ها به مدینه، تاکنون ۳۶ هزار و ۱۲۷ نفر بدون توقف در مدینه به مکه رفته‌اند.

درحال حاضر ۵۹ هزار و ۴۹۷ زائر در شهر مکه حضور دارند که ۲۳ هزار و ۳۷۰ نفر آنها از طریق فرودگاه جده به مکه وارد شده‌اند و  ۴۳۳ کاروان ایرانی در بیش از ۶۰ هتل مکه مستقر شده‌اند.

بنابر گزارش ستاد مکه، از ابتدای اعزام حج تا بامداد ۱۶ خردادماه ۲۰۳ پرواز به فرودگاه مدینه و ۱۰۷ پرواز به فرودگاه جده انجام شده است.

امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از ایران در حج تمتع شرکت می‌کنند. آخرین پیش‌بینی سازمان حج و زیارت بر این است که اعزام زائران به عربستان تا ۲۱ خردادماه ادامه داشته باشد.

طبق تقویم عربستان، موسم حج ۱۴۰۳ از غروب جمعه ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) آغاز می‌شود و در عصر روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.