علمای یمن بر ضرورت وحدت در مقابله با تجاوزات آمریکا و انگلیس تاکید کردند

مجمع علمای یمنی امروز -چهارشنبه- نشستی گسترده با عنوان (علمای یمنی در مقابله با تجاوزات آمریکا و انگلیس) در استان حدیده برگزار و بر لزوم اتحاد در مقابل حملات آمریکایی-انگلیسی به این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرآنی، در این نشست «شمس الدین شرف الدین» مفتی یمن اظهار کرد: حمله اخیر به حدیده و دیگر استان‌ها هرگز موضعگیری قاطع یمنی‌ها را متزلزل نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «سبأ» یمن، شرف الدین در ادامه گفت: عالِم باید مردم را از خواب غفلت بیرون آورده، احکام اسلام را تبیین کرده، از رسول خدا الگو بگیرد و به جنگ تشویق کند.

مفتی یمن افزود: احیای فریضه جهاد در دل‌های مردم از مهمترین وظایفی است که علمای امت انجام می‌دهند.

او در ادامه گفت: جنگنده‌های عربستانی و اماراتی که ما را به مدت ۸ سال بمباران کردند، کجا هستند، رسانه‌ها و علما کجا هستند؟ چرا به سمت اسرائیل نمی‌روند؟

سردار سرلشکر محمد عیاش قحیم، فرماندار حدیده در سخنانی تاکید کرد که وحدت، انسجام و حمایت ملت از مظلومان از مهم‌ترین واجبات دین خدا است و نقش علمای ملت در آن محوری است.

وی بار دیگر بر حفاظت از دریای سرخ و تداوم حمایت از مقاومت و مردم فلسطین تاکید کرد و گفت که هیچ کشتی به بنادر سرزمین اشغالی فلسطین نخواهد رسید.

همچنین در بیانیه پایانی نشست علما در حدیده ضمن محکویت بمباران و کشتارهایی که دشمن در حدیده و سایر استان‌ها مرتکب شد، آمده است: «تصمیم رهبر انقلاب (عبدالملک بدرالدین الحوثی) و اعلام مرحله چهارم تشدید تنش در مقابل تنش علیه برادرانمان در غزه را می‌ستاییم بر لزوم برقراری اتحاد، وحدت کلمه، اتحاد نیروها و آمادگی برای مقابله با دشمنان به شدت تاکید می‌کنیم.»

در ادامه این بیانیه نیز با محکوم کردن تقاضای انتقال بانک‌ها از صنعا پایتخت به استان عدن توسط مزدوران متجاوز این اقدام در خدمت به تجاوزات آمریکایی-انگلیسی و تلاش برای منصرف کردن نیروهای مسلح از حمایت از مردم فلسطین اعلام شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.