میلیاردر صهیونیست تعهد ترامپ به الحاق کرانه باختری را در ازای حمایت مالی خواستار شد

پس از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به تجار آمریکایی حامی رژیم صهیونیستی در راستای متقاعد کردن آنها به حمایت از کمپین انتخاباتی خود تعهد داده جنبش حامی حقوق فلسطینی‌ها در آمریکا را ده‌ها سال به عقب بازگرداند، «مریام آدلسون» میلیاردر اسرائیلی-آمریکایی که دارای رویکردهای راست افراطی است، خواستار تعهد پیشاپیش ترامپ به حمایت از الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی شد.

به گزارش خبرآنی، روزنامه عبری زبان «هاآرتص» نوشت آدلسون که ساکن شهر «هرتزالیا» در شمال تل‌آویو است، شرط حمایت مالی خود از کمپین انتخاباتی ترامپ را حمایت او از الحاق کرانه باختری اشغالی، اعمال حاکمیت اسرائیل بر بخش گسترده‌ای از اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ و مقابله با مشارکت تشکیلات خودگردان فلسطین و هرگونه صحبت از سازش‌های سیاسی در خصوص درگیری تعیین و اعلام کرد در مقابل حاضر است بسیار بیشتر از آنچه همسرش در گذشته در این کمپین مشارکت داشته، از ترامپ حمایت کند.

به نوشته هاآرتص، ترامپ مارس گذشته آدلسون را به عمارت «مارآلاگو» دعوت کرد تا او را برای حمایت مالی از کمپینش متقاعد کند و از آن زمان این 2 در حال رایزنی با یکدیگر هستند.

مریام آدلسون بیوه و شریک «شلدون آدلسون» میلیاردر یهودی است که با راه‌اندازی و مدیریت قمارخانه‌های متعدد ثروت هنگفتی را به دست آورد و یکی از بزرگترین حامیان کاندیداهای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و انتخابات کنگره بود.

همچنین مریام آدلسون مالک روزنامه عبری زبان «یسرائیل هیوم» است که همسرش آن را برای تقویت حضور رسانه‌ای بلوک راست رژیم صهیونیستی تاسیس کرد، به این شکل که روزنامه به صورت رایگان منتشر می‌شود، علاوه بر این آدلسون یکی از بزرگترین حامیان مالی طرح‌های شهرک سازی در کرانه باختری و در راس آنها دانشگاه «آرئیل» واقع در شهرک آرئیل در شمال غرب کرانه باختری است که تنها دانشگاه یهودی موجود در اراضی اشغالی فلسطین محسوب می‌شود.

این روزنامه نوشت شلدون آدلسون در سال ۲۰۱۲ ده‌ها میلیون دلار را برای حمایت از «نوت گینگریچ» (رئیس جمهوری‌خواه اسبق مجلس نمایندگان آمریکا) در انتخابات مقدماتی جهت معرفی کاندیدای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری هزینه کرد، به شکلی که او یکی از بزرگترین سران حزب جمهوری‌خواه در حمایت از موضعگیری‌های بلوک راست در رژیم صهیونیستی بود، هرچند که حمایت آدلسون نقشی در موفقیت او ایفا نکرد و «میت رامنی» کاندیدای جمهوری‌خواهان شد و بعدا در مقابل «باراک اوباما» از حزب دموکرات شکست خورد.

به نوشته این روزنامه، آمادگی شلدون آدلسون برای هزینه مبالغ هنگفتی جهت حمایت از کاندیداهای حزب جمهوری‌خواه باعث شد ۱۷ تن از رؤسای این حزب که سال ۲۰۱۶ در حال رقابت در انتخابات مقدماتی بودند، به شهر «لاس‌وگاس» محل اقامت آدلسون بروند، در آنجا این میلیاردر یهودی آنها را مورد بازجویی قرار داد تا از میزان آمادگی آنها برای در پیش گرفتن موضعگیری‌هایی در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی و سیاست‌های آن اطلاع یابد.

روزنامه هاآرتص نوشت شلدون آدلسون در سال ۲۰۱۶ پس از اعلام پیروزی ترامپ بر هیلاری کلینتون حدود ۲۰ میلیون دلار را جهت پرداخت هزینه‌های کمپین انتخاباتی او در ازای تعهدش به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس پرداخت کرد و این کار در ادامه انجام شد.

هاآرتص در ادامه افزود در کل آدلسون برای کمپین ترامپ حدود ۹۰ میلیون دلار پرداخت کرد و به این ترتیب یکی از تاثیرگذارترین حامیان مالی در کاخ سفید تبدیل شد.

این روزنامه عبری زبان در ادامه آورده است تعداد دیگری از تجار یهود نیز در پی بروز بحران مالی شدید در کمپین ترامپ در پی اختصاص مبالغ هنگفتی به تامین هزینه‌های محاکمه او در پرونده جنایی که به تازگی در آن محکوم شده، از این واقعیت سوء استفاده کرده و او را به دادن تعهداتی در راستای منافع بلوک راست در کابینه رژیم اشغالگر به عنوان شرطی برای حمایت خود سوق دادند.

این رسانه عبری زبان همچنین نوشت ترامپ در دیدار روز جمعه‌اش با ۹۸ تن از حامیان مالی یهودی در راستای متقاعد کردن آنها به حمایت از کمپینش به آنها تعهد داد جنبش اعتراضی در حمایت از حقوق فلسطینی را متوقف کند، ترامپ گفت: «اگر مرا برای پیروزی در انتخابات کمک کنید جنبش حامی فلسطینی‌ها را ۲۵ تا ۳۰ سال به عقب باز خواهم گرداند.»

هاآرتص اشاره کرد ترامپ با توجه به شرایط اقتصادی سختی که دارد، به «جف یاس» میلیاردر یهودی که یکی از بزرگترین حامیان انجمن «کهلات» نماینده جریان داخلی مذهبی در رژیم صهیونیستی است، مراجعه کرد، فردی که نقش محوری را در سوق دادن کابینه نتانیاهو به در پیش گرفتن طرح اصلاحات قضایی ایفا کرد که هدف از آن در کنار دیگر مسائل، تقویت قدرت بلوک راست جهت حل‌وفصل مناقشه با فلسطینی‌ها بود.

«یاس» و شریکش «آرتور دنتسیک» ۱۵ درصد از سهام «تیک تاک» را در اختیار دارند و او متمایل است بودجه خود را برای حمایت از ترامپ جهت سوق دادن او به لغو قانون تصویب شده در کنگره توسط جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها که بر اساس آن ارائه این اپلیکیشن روی گوشی‌های هوشمند در آمریکا ممنوع شده و نیز تعهداتش خصوص موضعگیری‌های بلوک راست در کابینه رژیم صهیونیستی هزینه کند.

این روزنامه عبری زبان نوشت در مقابل تعداد زیادی از تجار آمریکایی غیر یهودی تصمیم گرفتند از ترامپ نه در راستای منافع رژیم صهیونیستی بلکه در راستای منافع اقتصادی و تجاری خودشان که با قوانین و دستورالعمل‌های صادر شده از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی آمریکا دچار زیان شده، حمایت کنند. تعداد زیادی از رؤسای شرکت‌های انرژی و مراکز صنعتی بزرگ در ماه آوریل گذشته با ترامپ در تفرجگاه شخصی‌اش دیدار کردند و تعهد دادند در مقابل لغو قوانین و دستورالعمل‌های صادر شده از سوی بایدن در خصوص محیط زیست و آب‌وهوا که حوزه‌های کاری شرکت‌های آنها را به شدت محدود کرده، مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار را برای کمپین انتخاباتی او جمع‌آوری می‌کنند.

ترامپ به این تجار گفت: «همگی شما آنقدر ثروتمند هستید که یک میلیارد دلار برای بازگرداندن من به کاخ سفید جمع‌آوری کنید، این قرارداد خوبی است چراکه در غیر این صورت شما مجبور خواهید شد مبالغ بسیار بیشتری را تحت عنوان مالیات و هزینه‌های روال‌های اداری دولت بایدن پرداخت کنید.»

رئیس جمهور سابق آمریکا در دیدار با این تجار ضمن تعهد به لغو محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت بایدن در خصوص استفاده از گاز طبیعی در روز اول ریاست جمهوری‌اش گفت: «من روز اولی که در این سمت قرار بگیرم، یک دیکتاتور خواهم بود.

همچنین او تعهد داد محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت بایدن در خصوص حفاری‌های نفت در خلیج مکزیک و آلاسکا را لغو کند و تعهد داد به این تجار در این حوزه مجوزی برای کار به مدت پنج سال مستمر بدهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.