سازمان جهانی بهداشت: ساکنان غزه مجبور به نوشیدن آب فاضلاب و خوردن علوفه شده‌اند

مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت برای منطقه شرق مدیترانه اعلام کرد که برخی از شهروندان غزه مجبور به نوشیدن آب فاضلاب و خوردن گیاهان و علوفه حیوانات هستند.

به گزارش خبرآنی، حنان البلخی، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت برای منطقه شرق مدیترانه خواهان افزایش فوری دسترسی نوار غزه به کمک‌ها شد.

البلخی هشدار داد که جنگ در نوار غزه تأثیر غیرمستقیم بر مراقبت‌های بهداشتی در سرتاسر این منطقه داشته است.

این کارشناس سعودی در زمینه سلامت کودکان در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد آنچه در غزه رخ داده پیامدهای خطرناک و بی‌وقفه‌ای بر کودکان خواهد گذاشت.

وی همچنین تصریح کرد در این باریکه کسانی هستند که اکنون غذای حیوانات و علف می‌خورند و آب فاضلاب می‌نوشند. کودکان به سختی به غذا دسترسی پیدا می‌کنند، در حالیکه کامیون‌ها در خارج از رفح توقف می‌کنند.

پیشتر سازمان ملل هشدار داده بود که قحطی در غزه در حال وقوع است؛ جایی که ۱.۱ میلیون نفر یا حدود نیمی از ساکنان آن با سطوح فاجعه‌باری از ناامنی غذایی روبه‌رو هستند.

البلخی تاکید کرد که نوار غزه به صلح و ورود کمک‌های بیشتر از طریق زمین نیاز دارد.

وی پس از بازدید اخیر از گذرگاه رفح از رژیم صهیونیستی خواست تا مرزها را باز کند.

البلخی تصریح کرد گذرگاه کرم ابوسالم کافی نیست و درسایه وجود مسیرهای زمینی کم‌هزینه‌تر و مؤثرتر و صف کشیدن کامیون‌ها در خارج از آن، تلاش‌ها در گذرگاه‌های دریایی و هوایی دیگر منطقی نیست.

وی ضمن ابراز نارضایتی نسبت به ممنوعیت ورود تجهیزات پزشکی گفت: ما در مورد دستگاه‌های تنفس مصنوعی و مواد شیمیایی برای تصفیه آب صحبت می‌کنیم.

این مسؤول سازمان جهانی بهداشت بر نیازهای فوری بیماران در غزه جایی که ۱۱ هزار بیمار و زخمی در وضعیت وخیم نیاز به تخلیه پزشکی دارند، تاکید کرد.

رژیم اشغالگر از هفت اکتبر جنگی خونین و ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخت و بیشتر ساختمان‌ها و مراکز غزه را منهدم و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای را ایجاد کرد که باعث شده تعدادی از مردم غزه به ویژه کودکان در نتیجه سوءتغذیه جان خود را از دست بدهند.

گزارش شده هزاران نفر در نوار غزه مفقود و زیر آوار هستند و بیش از ۷۰ درصد شهدا و مجروحان این جنگ زنان و کودکان هستند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.