ده‌ها سازمان مدنی ممانعت صهیونیست‌ها از پوشش‌ جنگ غزه توسط خبرنگاران را محکوم کردند

سازمان‌ها و شبکه‌های مدنی کمپین مستمر رژیم صهیونیستی با هدف اعمال محدودیت‌های بسیار شدید از جمله ممنوعیت دسترسی نمایندگان مطبوعات و نهادهای رسانه‌ای بین‌المللی به نوار غزه را محکوم کردند.

به گزارش خبرآنی، این سازمان‌ها در بیانیه‌ای حمله عامدانه به تمامی نهادهای مطبوعاتی و رسانه‌ای داخلی و بین‌المللی را محکوم کردند که بر اثر آن طی هشت ماه گذشته ۱۴۸ خبرنگار به شهادت رسیدند، دهها خبرنگار دیگر  زخمی شده و در شرایط غیر انسانی تحت بازداشت هستند و مقرهای نهادهای مطبوعاتی در غزه از جمله دفاتر نهادهای مطبوعاتی بین‌المللی ویران شده‌اند.

به نقل از خبرگزاری معا، ۱۱۱ سازمان و شبکه مدنی اعلام کردند خاموش کردن صدای مطبوعات آزاد، وادار کردن جهان به باور روایت دروغین رژیم صهیونیستی در مورد آنچه اتفاق می‌افتد، جعل حقیقت در مورد جنایت پاکسازی قومی و نسل‌کشی علیه غیرنظامیان، اهداف کمپین رژیم صهیونیستی را از منع دسترسی کمیته‌های بین‌المللی حقیقت یاب، کارمندان سازمان ملل و تیم‌های مطبوعات بین‌المللی به غزه و پوشش جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و آپارتاید علیه ملت فلسطین افشا می‌کند.

این نهادهای مدنی اعلام کردند رد درخواست انجمن مطبوعات خارجی برای حضور رسانه‌های بین‌المللی در غزه از سوی دیوان عالی رژیم صهیونیستی، این رفتار رژیم را تقویت می‌کند.

این سازمان‌ها اعلام کردند هدف از این کمپین رژیم صهیونیستی، پنهان کردن حقایق، جعل واقعیت‌ها و منع مستندسازی و انتشار جنایت‌های رژیم صهیونیستی است که منجر به شهادت بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی فلسطینی و بیش از ۸۲ هزار زخمی شده است و با بند ۷۹ پروتکل الحاقی توافق‌های ژنو پیرامون حفاظت از خبرنگاران مغایرت دارد.

این سازمان‌ها، منع و محدودیت ورود خبرنگاران و نهادهای مطبوعاتی به غزه را به موجب اصول قوانین بین‌المللی انسانی و حقوق بشر از جمله حق آزادی مطبوعات، آزادی اندیشه و بیان، نوعی جنایت تلقی کرده و اعلام کردند نقض‌های وحشتناک رژیم صهیونیستی علیه روزنامه نگاران و مطبوعات به ویژه کشتن آنها، جنایت جنگی و جنایت انسانی است که به موجب منشور دیوان کیفری بین‌المللی رسیدگی به این جنایات جزو وظایف این دیوان است و باید دادستان کل دیوان اقدام کند.

این سازمان‌ها در بیانیه خود از جامعه جهانی و نهادهای ذیربط آن خواستند برای تضمین توقف جنگ غزه اقداماتی عملی اتخاذ کرده و در مورد جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران و مطبوعات تحقیق کنند و اجازه دسترسی امن و مستمر برای خبرنگاران به نوار غزه را بدهند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.