قیمت جهانی طلا امروز 1403/03/16

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز چهارشنبه به خاطر پایین آمدن سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته، اما این افزایش در شرایطی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی بیشتر آمریکا برای بررسی قدم بعدی فدرال رزرو در تعیین سیاست‌های پولی هستند محدود بوده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.48 درصد افزایش به 2338 دلار و 10 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.49 درصدی به 2359 دلار رسیده است.

سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه جاری آمریکا به پایین‌ترین رقم طی 3 هفته گذشته رسیده و خرید طلا را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر کرده است.

اطلاعات بخش خدمات آمریکا قرار است امروز منتشر شود و بازارها منتظر گزارش اشتغال آمریکا و اطلاعات مربوط به لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شده و سرنخ‌های بیشتری در مورد سلامت اقتصاد آمریکا ارائه دهد. این اطلاعات ممکن است زمان کاهش نرخ بهره را از ماه سپتامبر به تعویق بیندازد.

نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شورای جهانی طلا با اشاره به تقاضای بالا از سوی بانک‌های مرکزی علیرغم قیمت بالای طلا اعلام کرد خرید این فلز گرانبها توسط بانک‌های مرکزی دنیا در ماه آوریل به 33 تن رسیده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.79  درصد افزایش به 29 دلار و 85 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.15 درصدی 991 دلار و 37 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/67

منبع : تسنیم
برچسب ها :

جهانی امروز

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.