قتل مادر با ضربات چاقو در شرق تهران / قاتل کینه‌جو بخشیده شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، بامداد دوشنبه بیست و یکم آذر ماه سال 1401 بود که یکی از ماموران کلانتری 144 تهرانپارس به تلفن بازپرس کشیک قتل پایتخت تماس گرفت و گفت: در خانه‌ای در محله خاک سفید یک مورد مرگ مشکوک گزارش شد؛ هنگامی که به محل حادثه آمدیم جسد زن جوانی را مشاهده کردیم به قتل رسیده است.

همین تماس کافی بود تا کارآگاهان زبده اداره دهم پلیس آگاهی، ماموران تیم تشخیص هویت و متخصصان پزشکی قانونی به همراه بازپرس ویژه قتل پای در خانه موردنظر بگذارند؛ در سالن پذیرایی جسد زن جوانی به نام الناز مشاهده شد که هدف ضربات چاقو از ناحیه گردن قرار گرفته بود.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، مقتوله چند سال قبل از شوهرش طلاق گرفته و در این خانه همراه دو پسر 19 و 22 ساله‌اش زندگی می‌کرده است؛ فرزند بزرگتر زن جوان که ماجرا را به پلیس گزارش داده بود، به تیم جنایی گفت: طبق روال معمول به محل کارم رفتم تا اینکه ساعتی قبل به خانه برگشتم، اما هر چقدر درب زدم کسی جواب نداد. وقتی با کلیدم در را باز کردم با جسد خونین مادرم روبه‌رو شدم و موضوع را به پلیس اطلاع دادم.

ردپای قاتل آشنا

با توجه به اینکه قفل درب تخریب نشده بود و مقتوله آثار دفاعی نداشت، فرضیه قاتل آشنا برای کارآگاهان جنایی مطرح شد؛ از سوی دیگر تمام سرنخ‌ها حاکی از آن بود پسر کوچکتر زن جوان به نام نریمان که به مواد مخدر اعتیاد دارد پس از حادثه به طرز مشکوکی ناپدید شده و خانه‌ را به مکان نامعلومی ترک کرده‌ است.

بدین ترتیب طولی نکشید تا پسر جوان به عنوان مظنون تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و چند روز بعد به مأموران پلیس خبر رسید رهگذرانی در یکی از خیابان‌های شهرستان مشهد پیکر نیمه جان پسر جوانی را به نام نریمان که شباهت زیادی به قاتل فراری دارد و می‌خواسته به زندگی‌اش پایان دهد، پیدا و برای درمان به بیمارستانی منتقل کرده‌اند.

دستگیری قاتل مادر جوان

بدین ترتیب کارآگاهان جنایی با دریافت نیابت قضایی راهی بیمارستان موردنظر در مشهد شدند و با عکسی که در دست داشتند نریمان را روی تخت بخش اورژانس شناسایی کردند.

پسر جوان پس از بهبودی کامل جسمانی بازداشت و برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شد؛ متهم در جریان تحقیقات ابتدایی ضمن ابراز پشیمانی صراحتاٌ به قتل مادر خود در خانه اعتراف و عنوان کرد این جنایت را به‌خاطر اختلافات عمیق خانوادگی مرتکب شده است.

محاکه در دادگاه

پس از پایان تحقیقات مقدماتی، کیفرخواست متهم به‌اتهام مباشرت در قتل عمدی مادرش از سوی دادسرای امور جنایی تهران صادر شد و اوایل سال 1402، متهم پای میز محاکمه در دادگاه کیفری یک استان تهران ایستاد.

در ابتدای جلسه رسیدگی، کیفرخواست صادر شده از سوی دادسرای جنایی قرائت شد و اولیای دم مقتوله اعلام کردند که از قصاص پسر جوان گذشت کردند و او را بخشیده‌اند؛ سپس متهم از جنبه عمومی جرم در جایگاه حاضر و اتهام مباشرت در قتل عمدی به او تفهیم شد.

متهم گفت: به‌خاطر اختلافات خانوادگی از مادرم کینه به دل داشتم و دنبال فرصتی بودم از او انتقام بگیرم اما اشتباه کردم؛ 9 سالم بود که پدر و مادرم از یکدیگر جدا شدند و روزهای سختی در زندگی‌ام رقم خورد؛ درس نخواندم و همیشه به کارهای سخت رو آورده بودم که این اوضاع باعث شد تا به حشیش و گل معتاد شوم.

پسر جوان ادامه داد: پس از اینکه پدرم من را هم تنها گذاشت؛ سرگردان کوچه و خیابان بودم، تا اینکه دو ماه قبل از حادثه، مادرم من را پیدا کرد و پیش خودش برد؛ از آن روز به بعد همراه او و برادرم زندگی می‌کردم؛ بخاطر کینه‌ای که داشتم، کنترلم را از دست دادم و با چاقو به او حمله کردم.

او توضیح داد: پس از جنایت به مشهد فرار کردم اما چون خیلی ناراحت بودم با چاقو خودزنی کردم. در ادامه رگ گردنم، عفونت کرد که به دارو خانه رفتم و مقدار زیادی قرص خریدم و پودر آن را روی زخمم ریختم و باقیمانده آن را هم خوردم تا به زندگی‌ام پایان دهم اما ناگهان بی‌هوش شدم و وقتی چشمانم را باز کردم متوجه شدم که روی تخت بیمارستان هستم.

پس از پایان اعترافات متهم قضات دادگاه کیفری یک استان تهران پایان جلسه را اعلام کردند و برای صدور رأی از جنبه عمومی جرم وارد شور شدند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

ضربات تهران بخشیده

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.