حماس: سازمان ملل اسرائیل را در لیست سیاه قاتلان کودک قرار دهد

جنبش حماس امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی کودکان بی‌گناه قربانی خشونت خواستار قرار گرفتن نام رژیم صهیونیستی در فهرست سیاه «قاتلان کودک» از سوی سازمان ملل شد.

به گزارش خبرآنی، در بیانیه جنبش حماس در این باره آمده است: روز جهانی کودکان بیگناه قربانی تجاوز و خشونت امسال در حالی فرا رسیده است که تجاوزات علیه ملت فلسطین ادامه دارد و رژیم اشغالگر فاشیستی فجیع‌ترین جنایات و قتل عام هولناک را علیه ملت ما و به ویژه کودکان بی گناه مرتکب شده است.

حماس اعلام کرد: کودکان هدف مستقیم تروریسم و ​​جنایت این رژیم نازی بوده و هستند و طبق گزارش های سازمان ملل، هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه مجروح یا کشته می‌شود.

در بیانیه حماس آمده است: تعداد شهدای کودک که در جریان تجاوزات مستمر به نوار غزه قربانی شده‌اند، بیش از ۱۴ هزار شهید تخمین زده می‌شود و این بیش از آن چیزی است که در طول چهار سال درگیری در جهان ثبت شده است. علاوه بر این، در زندان‌های رژیم اشغالگر فاشیستی بیش از ۲۰۰ کودک فلسطینی در بازداشت به سر می‌برند و بیشتر آنها دانش‌آموز هستند. اشغالگران وحشتناک‌ترین، نفرت انگیزترین، تنبیهی و تلافی جویانه‌ترین سیاست‌ها را علیه کودکان اسیر اعمال می‌کنند.

حماس اضافه کرد: در میان اسرا بیش از ۲۰ کودک از نوار غزه وجود دارند که مورد ضرب و شتم، بازجویی‌های سخت و بی‌توجهی عمدی پزشکی قرار گرفته‌اند. اینکه سازمان ملل و جامعه جهانی هر ساله این روز را پاس می‌دارند باید بار دیگر درد و رنج کودکان فلسطین را به آنها یادآوری کند و آنها را در برابر یک مسئولیت قانونی، اخلاقی و انسانی قرار دهد.

در این بیانیه تاکید شده است: ما از سازمان ملل می‌خواهیم که رژیم اشغالگر را در لیست سیاه نهادهایی که کودکان را هدف قرار می‌دهند، قرار دهد. ما از جامعه بین‌المللی، دولت‌ها، کشورها و نهادهای مرتبط با حقوق کودکان می‌خواهیم که مسئولیت‌های سیاسی و بشردوستانه خود را در قبال کودکان فلسطین به عهده بگیرند.

حماس همچنین تاکید کرد: ادامه سکوت، انفعال و ناتوانی بین‌المللی در جرم انگاری تخلفات رژیم اشغالگر و تجاوزات فزاینده آن به کودکان در فلسطین، مایه شرمساری این جهان در حال شکست است.

رژیم صهیونیستی علی‌رغم محکومیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همچنان به تجاوزات خود به غزه ادامه می‌دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی با اشغال گذرگاه رفح، گذرگاه زمینی اصلی در نوار غزه که کمک‌ها از طریق آن وارد این باریکه ‌می‌شد را بست؛ اقدامی که خطر تشدید فاجعه انسانی را به ویژه به دلیل کمبود مواد غذایی و سوخت به همراه دارد.

طبق گزارش وزارت بهداشت غزه، از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون بیش از ۳۶ هزار فلسطینی در جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آنها زن و کودک هستند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.