دردسر تاکتیکی بالقوه برای آنچلوتی با ورود امباپه

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال مادرید با خرید کیلیان امباپه سرانجام به هدفی که سال‌ها در پی آن بود رسید و ترکیب قهرمان جدید اروپا را پرستاره‌تر از قبل کرد.

باشگاه رئال مادرید روز گذشته (دوشنبه) خرید امباپه را اعلام رسمی کرد، اما آنچلوتی هنوز هیچ واکنشی به این موضوع نداشته است و در برنامه کاری کوتاه مدت او نیز هیچ نشست خبری دیده نمی‌شود. او به تازگی تعطیلات تابستانی‌اش را پس از یک فصل طولانی آغاز کرده است و به همین دلیل هم انتظار نمی‌رود که در این ایام بخواهد درباره خرید تیمش با رسانه‌ها صحبت کند. کارلتو اما به خوبی از چالشی که این خرید پیش روی او قرار داده، آگاه است.

نشریه گاتزتادلواسپورت ایتالیا در همین ارتباط گزارشی منتشر و در آن دردسرهای تاکتیکی بالقوه کارلتو با ورود امباپه را بررسی کرده است. از نگاه نشریه چاپ میلان، چیزی که ورود امباپه با همه آمار و مهارت‌های تحسین‌برانگیزش به یک چالش برای آنچلوتی تبدل می‌کند، هم‌پست بودن او با وینیسیوس جونیور است.

پست تخصصی هر دو بازیکن بازی در گوش چپ است. با این حال با توجه به مهارت و توانایی‌های‌شان بسیار بعید است که یکی از آنها بخواهد به خاطر دیگری نیمکت‌نشین شود. تا به امروز آنچلوتی وینیسیوس را در جناح چپ، رودریگو را در جناح راست و جود بلینگام را در مرکز خط حمله قرار می‌داد و با این آرایش مهمترین جام‌های ممکن یعنی لالیگا و لیگ قهرمانان را هم برد. ورود امباپه اما آنچلوتی را مجبور خواهد کرد که پست او یا وینیسیوس را تغییر دهد که این می‌تواند منجر به برهم خوردن تعادل خط حمله تیم شود.

 

طبق گزارش گاتزتا، آنچلوتی برای میدان دادن همزمان به امباپه و وینیسیوس دو گزینه دارد. یکی استفاده از آرایش 3-3-4 است که در آن رودریگو در سمت راست و امباپه و وینیسیوس را در پست‌های خود میان بال چپ یا مهاجم نوک جابه‌جا می‌کنند. گزینه دوم، استفاده از آرایش 2-1-3-4 است که در آن امباپه و وینیسیوس دو مهاجم نوک تیم خواهند بود و امباپه پشت سر آنها قرار می‌گیرد. مشکل این گزینه اما این است که احتمالاً جایی برای رودریگو نخواهد ماند و او نیمکت‌نشین می‌شود.

چالش به وجود آمده برای میدان دادن به امباپه بدون از دست دادن نظم و تعادل تاکتیکی فعلی، تا حدودی چالشی است که رئال مادرید برای میدان دادن به ستاره کلمبیایی سابقش خامس رودریگس داشت و اصرار فلورنتینو پرس به خرید و حفظ بازیکن به سبب درآمدهایی که در آمریکای جنوبی کسب می‌کرد، تعادل تاکتیکی تیم را بر هم زد و در نهایت هم رودریگس با اُفتی قابل توجه مجبور به ترک سانتیاگو برنابئو شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.