کاوشگر چینی با دست پر در راه بازگشت به زمین

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از ای اف پی، طبق بیانیه سازمان فضایی چین، ماژول بالارونده کاوشگر چانگ ۶ از روی سطح ماه بلند و وارد مدار از پیش تعیین شده دور سیاره شد. این نخستین

این ماموریت که موفقیت آمیز قلمداد شده، پیشرفت مهمی در برنامه فضایی چین به حساب می آید که هدف آن ارسال فضانورد به ماه قبل از پایان دهه جاری میلادی است. کاوشگر چانگ۶ ماه گذشته به فضا پرتاب شد و لندر آن روز یکشبنه در قسمت دورافتاده ماه فرود آمد. بخش بالا رونده این لندر امروز صبح درساعت ۷:۳۸ دقیقه به وقت پکن از روی ماه بلند شد. موتورهای کاوشگر به مدت ۶ دقیقه روشن شدند تابه مدار تعیین شده ماه برسد.

کاوشگر چینی با دست پر در راه بازگشت به زمین

به نوشته آسوشتیدپرس، سازمان فضایی چین اعلام کرد فضاپیماتست دمای بالا روی سطح ماه را تحمل کرد و نمونه های جمع آوری شده به وسیله حفاری و همچنین سنگ و خاک تجمیع شده از روی سطح را در محفظه ای داخل ماژول بالا رونده کاوشگر قرار داد. محفظه مذکور به کپسولی برای ورود دوباره به زمین منتقل می شود که قرار است ۲۵ ژوئن در صحرایی در چین فرود آید.

کاوشگر چینی با دست پر در راه بازگشت به زمین

پس از آنکه نمونه ها به طور موفقیت آمیز از روی ماه جمع آوری شدندف یک پرچم ملی چین که توسط لندر حمل شده بود، برای نخستین بار در قسمت دورافتاده ماه باز شد.

به گفته سازمان فضایی چین پرچم این کشور از مواد کامپوزیت خاصی ساخته شده و روی یک بازوی جمع شدنی روی لندر قرار داشته است.

کاوشگر چینی با دست پر در راه بازگشت به زمین

منبع : مهر
برچسب ها :

کاوشگر بازگشت

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.