موج‌زنی رکود در بازار طلای جهانی

قیمت طلا در معاملات آسیایی امروز سه‌شنبه (۴ ژوئن) پس از افزایش زیاد در جلسه قبل ثابت بود زیرا سرمایه‌گذاران درگیر داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده بودند که در اواخر هفته منتشر می‌شد و می‌توانست سرنخ‌های بیشتری از مسیر نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهد.

به گزارش خبرآنی، پس از افزایش یک درصدی در روز دوشنبه، هر اونس طلا بدون تغییر به ۲۳۴۷ دلار و ۴۸ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۶۷ دلار و ۷۰ سنت رسید. شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزها حدود ۰.۱ درصد کاهش یافت و شمش را برای دارندگان ارز جذاب‌تر کرد.

داده‌ها نشان داد که فعالیت‌های تولیدی ایالات‌متحده برای دومین ماه متوالی در ماه مه کاهش یافت و هزینه‌های ساخت وساز ایالات‌متحده برای دومین ماه متوالی در آوریل به دلیل کاهش فعالیت‌های غیر مسکونی به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت.

سرمایه‌گذاران منتظر گزارش اشتغال در روز چهارشنبه و داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه هستند تا سلامت اقتصاد ایالات‌متحده را بسنجند و آیا این موضوع عامل بازدارندگی فدرال رزرو از کاهش نرخ بهره در سپتامبر خواهد شد یا خیر.

بر اساس ابزار CME FedWatch، معامله‌گران در حال حاضر با احتمال ۶۰ درصد کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر قیمت‌گذاری می کنند. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

بانک فدرال رزرو نیویورک اعلام کرد که فشارهای تورمی اساسی در ماه آوریل اندکی کاهش یافته است.

نظرسنجی یک اندیشکده نشان داد که بانک‌های مرکزی جهانی قصد دارند به افزایش میزان ذخایر طلا ادامه دهند که به این فلز گرانبها کمک کرده تا در سال جاری به بالاترین حد خود برسد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۳۰.۶۳ دلار رسید، پلاتین ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۰۱۸ دلار و ۳۵ سنت رسید و پالادیوم با ۱.۳ درصد افزایش به ۹۲۹.۳۸ دلار رسید.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

بازار جهانی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.