آمریکا 3 میلیون بشکه نفت برای ذخایر استراتژیک خریداری می‌کند

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، وزارت انرژی آمریکا در روز دوشنبه اعلام کرد این کشور در حال خرید 3 میلیون بشکه نفت دیگر جهت پر کردن ذخایر استراتژیک است. 
طبق گزارش این وزارتخانه، این نفت که قرار است در ماه نوامبر به ذخایر استراتژیک نفتی تحویل داده شود با قیمت متوسط 77 دلار و 69 سنت خریداری خواهد شد.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در 2022 و در تلاش برای کنترل قیمت سوخت به دنبال حمله روسیه به اوکراین دستور داد 180 میلیون بشکه نفت از این ذخایر برداشت شود. وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد 38.6 میلیون بشکه نفت برای پر کردن ذخایر استراتژیک خریداری شده و منتظر فرصت‌هایی برای خرید دوباره نفت است.

دولت بایدن اعلام کرده قصد دارد نفت لازم برای پر کردن ذخایر استراتژیک را با قیمت حدود 79 دلار و 99 سنت در هر بشکه یا پایین‌تر خریداری کند.
دولت آمریکا این ذخایر استراتژیک را پس از تحریم نفت عرب در دهه 1970 و افزایش نگرانی در مورد عرضه و نابودی اقتصاد تاسیس کرد.
وزارت انرژی آمریکا در روز دوشنبه قراردادهایی به شرکت‌ بی‌پی در  آمریکای شمالی برای فروش 600 هزار بشکه، شرکت تجارت کالای مک کواری برای 1.5 میلیون بشکه و شرکت تجارت و بازاریابی آتلانتیک برای فروش 900 هزار بشکه نفت اعطا کرده است.
دولت بایدن قرار است به سه روش این ذخایر نفتی را پر کند که شامل خرید دوباره نفت، بازگرداندن نفت قرض داده شده به شرکت‌ها و لغو فروش 140 میلیون بشکه نفت از این ذخایر تا 2027، می‌شود.
انتهای پیام/65

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.