آلمان به فروش سهام دویچه تلکام متوسل شد

آلمان در جدیدترین اقدام برای واگذاری برخی از دارایی‌های شرکتی خود و تامین منابع مالی مورد نیازش، ۲.۵ میلیارد یورو (۲.۷ میلیارد دلار) از سهام دویچه تلکام را فروخت.

به گزارش خبرآنی، بانک دولتی KfW آلمان اواخر روز دوشنبه اعلام کرد به سرمایه‌گذاران موسسه‌ای، ۱۱۰ میلیون سهام عرضه می کند. در نتیجه این عرضه، مجموع دارایی KfW و دولت، به ۲۷.۸ درصد می‌رسد.

وزارت دارایی آلمان اعلام کرد عایدی حاصل از این فروش، برای تقویت سهام شرکت راه آهن دولتی دویچه بان و ساخت زیرساخت‌های ریلی، استفاده خواهد شد. این وزارتخانه در بیانیه‌ای ایمیل شده، اعلام کرد: با توجه به فضای پذیرنده بازار سهام، عرضه با موفقیت انجام شد.

ائتلاف حاکم اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، برای تهیه نقدینگی به منظور کمک به تسهیل مذاکرات بر سر بودجه سال آینده، تحت فشار قرار دارد. برلین تلاش می‌کند بدون به خطر انداختن تلاش‌ها برای خروج بزرگترین اقتصاد اروپا از رکود یا مدرن‌سازی و گسترش نیروهای مسلح پس از سال‌ها بی توجهی، راه‌هایی برای صرفه جویی پیدا کند.

عرضه سهام دویچه تلکام، بخشی از اقداماتی است که وزارت دارایی آلمان از آن به عنوان «سیاست خصوصی‌سازی مسئولانه» دولت یاد کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ارزش سهام این شرکت امسال ۴.۱ درصد رشد داشته است. بانک KfW، در سه ماهه دوم، ۲۲.۴ میلیون سهم دویچه تلکام را فروخته بود. دولت آلمان و این بانک، همچنان بزرگترین سهامداران دویچه تلکام باقی خواهند بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.