قیمت جهانی طلا امروز 1403/03/15

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از افزایش یک درصدی در روز گذشته، امروز کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که قرار است در اواخر همین هفته منتشر شود و سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهد.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.02 درصد کاهش به 2350 دلار و 21 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.05 درصدی به 2368 دلار و 10 سنت رسیده است.
گزارش اشتغال آمریکا در روز چهارشنبه و اطلاعات مربوط به لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی در روز جمعه منتشر خواهد شد. این اطلاعات سرنخ‌های بیشتری در مورد سلامت بازار کار آمریکا ارائه می‌دهند تا مشخص شود آیا زمان کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به تعویق می‌افتد یا نه.

تحلیلگران عقیده دارند اگر لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی بالاتر از 200 هزار باشد، قیمت طلا بیش از پیش کاهش یافته و حتی تا محدوده 2320 دلار پایین می‌آید. اما اطلاعات مربوط به تولید کارخانه‌ای در آمریکا ضعیف‌تر از حد انتظار بوده که باعث کاهش سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا شده و از قیمت طلا حمایت کرده است.
اطلاعات نشان می‌دهند فعالیت تولیدی در آمریکا برای دومین ماه پیاپی آهسته شده است.
درست است که از طلا همواره به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود، اما افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
تحقیقات نشان می‌دهد بانک‌های مرکزی دنیا قصد دارند به خرید طلا ادامه دهند. این روند تا امروز باعث شده قیمت این فلز گرانبها در سال جاری میلادی به رکوردهای جدیدی برسد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.08 درصد افزایش به 30 دلار و 81 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.47 درصدی 1023 دلار و 95 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/62

منبع : تسنیم
برچسب ها :

جهانی امروز

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.