برگزاری 8 همایش فرهنگی در سرزمین وحی

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی؛ معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در تشریح برنامه‌های فرهنگی عملیات حج 1403 اظهار کرد: این برنامه‌ها شامل محافل انس و معرفت، زیارت دوره، مدینه‌شناسی و مکه‌شناسی، برگزاری دعای کمیل و دعای ندبه و چندین همایش و نشست در موضوعات مختلف دینی و قرآنی بوده است.

وی افزود: البته این برنامه‌ها از ماه‌ها پیش از اعزام زائران به سرزمین وحی در داخل کشور آغاز شده است و با حضور آنان در مدینه منوره و مکه مکرمه برنامه‌ها به طور ویژه ادامه دارد. همچنین محل برگزاری بسیاری از این برنامه‌ها هتل‌ها و مراکز اسکان حجاج ایرانی است.

وی گفت: دوره‌های مکه‌شناسی، مدینه‌شناسی و زیارت دوره با هدف آشنایی زائران ایرانی با تاریخ، اماکن و مراکز دینی مسلمانان در این شهر‌های مقدس برگزار شده و زائران از نزدیک از این بنا‌ها بازدید می‌کنند.

حجت الاسلام رکن الدینی یادآور شد: در زیارت دوره، زائران در شهر مدینه از مکان‌هایی نظیر مسجد قبا، مسجد ذوقبلتین، مزار حضرت حمزه سید الشهدا (ع)، شهدای احد در منطقه کوه احد و دیگر اماکن تاریخی و مذهبی بازدید می‌کنند و چندین همایش با حضور نخبگان و‌اندیشمندان حاضر در حج برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی بعثه افزود: امسال هشت همایش در مکه مکرمه برگزار خواهد شد و تاکنون مقالاتی توسط دبیرخانه همایش‌ها دریافت شده است. علاوه بر این در مکه مکرمه همایشی برای نوجوانان حاضر در حج که حدود 120 نفر هستند و خانواده دو شهید به بالا برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره زیارت با معرفت زائران سرزمین وحی در طول این چندین سال شاهدیم که مراجعه آنان به بازار‌ها کم شده است و بیشتر اوقات فراغت خود را صرف زیارت، تلاوت قرآن و امور معرفتی می‌کنند امسال در مجموع حدود 87 هزار و 550 زائر ایرانی در مناسک حج تمتع حضور دارند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.