تلاش آمریکا برای اثرگذاری بر انتخابات ایران با توسل به تحریم

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، ابوالفضل ظهره وند با بیان اینکه آمریکایی‌ها هر نوع تحریم را که امکان داشت علیه ایران انجام داده‌اند، گفت: یکی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا اذعان داشت در دو سال گذشته شش هزار تحریم علیه ایران وضع کرده‌ایم و تحریمی باقی نمانده است که وضع کنیم؛ اما درعین‌حال ایران در حال فروختن نفت خود است.

وی درباره چرایی تداوم تحریم نهادها و افراد ایرانی توسط آمریکا اظهار کرد: آنها تصور می‌کنند در شرایط فعلی ادامه چنین موضعی در آستانه انتخابات ایران بتواند اثر روانی روی افکار عمومی بگذارد تا از این شرایط به نفع خود بهره ببرند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: برای اینکه بدانیم تحریم‌ها اثر گذاشته است یا خیر باید وضعیت آمریکا را در حوزه‌های دیگر مشاهده کنیم. به‌عنوان نمونه بایدن مجبور شده است طرح سه‌مرحله‌ای برای پذیرش شروط حماس و توقف جنگ در غزه ارائه دهد و همه اهداف رژیم صهیونیستی روی زمین‌مانده است؛ زیرا آمریکا تنها راه حفظ حیات رژیم صهیونیستی را استقرار صلح می‌داند. باید این موضوع را در کنار تحریم ایران به‌صورت یک پکیج مشاهده کنیم تا متوجه شویم شرایط آمریکایی‌ها چقدر وخیم است و اگر اقدام به تحریم ایران می‌کنند از روی انفعال است.

ظهره وند به شرایط آمریکا در اوکراین اشاره و بیان کرد: آمریکا در این جبهه نیز وضعیت بسیار مصیبت باری دارد؛ به‌طوری‌که خارکیف که دومین شهر بزرگ اوکراین بعد از کیف است تخلیه شده است. آمریکا در حقیقت در دو جبهه اسرائیل و اوکراین شکست‌خورده است و در جبهه تحریم علیه ایران هم از قبل شکست‌خورده بود؛ زیرا فروش نفت ایران در بالاترین سطح خود در حال انجام است.

وی افزود: وقتی آمریکا در چند جبهه شکست‌خورده است چاره‌ای ندارد جز اینکه یک اقدام از روی استیصال و انفعال انجام دهد و تنها کاری که می‌تواند انجام دهد اضافه‌کردن تحریم علیه مردم و نهادهای ایرانی است؛ زیرا به‌قول‌معروف سنگ مفت و گنجشک مفت دیده است تا شاید روی بعضی‌ها در ایران در آستانه انتخابات اثر کاهنده داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعدادی از کسانی که تحریم شده‌اند مربوط به توان پهپادی کشور است، گفت: چند روز گذشته نیروهای یمنی ناو هواپیما بر آیزنهاور را مورد هدف قرار داده‌اند که این موضوع برای آمریکایی‌ها خیلی سنگین است. آنها به‌خوبی می‌دانند این توان پهپادی ناشی از کمک ایران است و همین موضوع باعث ناراحتی و عصبانیت آمریکایی‌ها شده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.