تبدیل مدارس بالای نیم قرن قدمت به اماکن گردشگری و بوم‌گردی

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، ولی جهانی با اشاره به اهمیت حفظ مدارس و بناهای قدیمی و تاریخی اظهار کرد: صیانت، حفظ و نگهداری از اماکن تاریخی در اولویت میراث فرهنگی قرار دارد و این مهم در گیلان به جد پیگیری می‌شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به نگاه ویژه استاندار گیلان نسبت به حفظ و صیانت از اماکن تاریخی و مدارس قدیمی بیان کرد: حسب دستور آقای استاندار؛ مدارسی که بیش از نیم قرن قدمت داشته باشد جز میراث فرهنگی محسوب شده و برای ساماندهی آنها باید برنامه‌ریزی صورت گیرد که انتظار می‌رود آموزش و پرورش هم در این مسیر همراه باشد.

جهانی با بیان اینکه تعداد 15 بنای تاریخی ثبت شده گیلان در اختیار آموزش و پرورش است، گفت:  طبق دستور مقام عالی استان مدارسی که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد و بلا استفاده است باید از آنان در حوزه گردشگری و بوم‌گردی و صنایع‌دستی مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته او، اقدامات شایسته‌ای در حوزه بناهای تاریخی در اختیار آموزش و پرورش از سوی میراث‌فرهنگی صورت پذیرفته در طی دو سال گذشته بیش از 15 میلیارد تومان برای احیای بناهای تاریخی در اختیار آموزش و پرورش هزینه و برخی از این بناها تبدیل به موزه شده که از آن می‌توان موزه حکیم نظامی و موزه سنجش نام برد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.