ارزنده: فدراسیون دوومیدانی باید از بلاتکلیفی خارج شود

محمد ارزنده ملی‌پوش سابق دوومیدانی درباره شرایط این رشته در آستانه برگزاری انتخابات ریاست آن در روز 21 خرداد ماه به خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی اظهار داشت: امیدوارم هرچه زودتر انتخابات برگزار و فدراسیون از این بلاتکلیفی خارج شود. همچنین با توجه به اینکه اسامی نامزدهای تأیید شده هنوز اعلام نشده است، امیدوارم این اتفاق نیز زودتر رخ بدهد تا اعضای مجمع بدانند که باید به چه کسی و با چه تفکری رأی بدهند و انتخاب درستی در این باره داشته باشند.

وی افزود: دوومیدانی در طول نزدیک به یک و نیم سال گذشته از نداشتن رئیس خیلی ضرر کرده است، به ویژه در این چند ماه آخر که برخی اتفاقات رخ داد، مسائلی که خیلی برای دوومیدانی ما خوب نبود. افرادی که برای ریاست ثبت‌نام کرده‌اند، چهره‌های شاخصی هستند که همه آنها را می‌شناسند. شاید بتوان برای برخی نامزدها شانس بیشتری قائل شد، اما تا زمانی که تأیید صلاحیت‌ها نیاید، نمی‌توان نظر قطعی داد. من امیدوارم که انتخابات در زمان اعلام شده برگزار شود و به تعویق نیفتد، چون ادامه این دوران سرپرستی به نفع دوومیدانی ایران نیست.

ارزنده که سابقه حضور در المپیک 2016 را دارد، با انتقاد از نگاه مسئولان به دوومیدانی ادامه داد: طی ماه‌های اخیر شرایط به ضرر دوومیدانی بوده است. دوست دارم مسئولان بیایند و پاسخگو باشند. باید مشخص شود که چرا صحبت و حمایت از این رشته مهم قشنگ است، اما در زمان عمل و پاسخگویی حضور ندارند و بعضاً افراد بی‌تجربه را برای سرپرستی منصوب می‌کنند. نتیجه همین انتصابات، رقم خوردن اتفاقاتی می‌شود که در اعزام به مسابقات غرب آسیا صورت گرفت و به نظرم حق‌الناس بود.

وی با اشاره به اهمیت ثبات مدیریت در دوومیدانی گفت: رئیس جدید که معرفی شود، خیلی چیزها به ثبات می‌رسد. باید همه دست به دست هم بدهند که اوضاع به روال عادی برگردد. بیشتر نفرات آن نسل طلایی که در دوومیدانی ایران فعال بودند، تقریباً کنار رفته‌اند و نسل جدیدی آمده‌اند که باید تکلیف خود را طی حداقل چهار سال آینده بدانند و مورد رسیدگی رئیس جدید قرار بگیرند. ان‌شاءالله روزی برسد که دوومیدانی 10 مدال در بازی‌های آسیایی بگیرد و در المپیک مدال‌آور باشد، اما این موضوع مستلزم ثبات مدیریتی و برنامه‌ریزی جامع است.

ملی‌پوش سابق دوومیدانی تصریح کرد: دوومیدانی فقط یک رشته نیست، بلکه از ماده‌ها و رشته‌های مختلفی تشکیل می‌شود که هر کدام نیاز به امکانات خاص خودشان دارند و به اندازه یک فدراسیون هستند. این بودجه‌ای که به فدراسیون می‌رسد، تقریباً هیچ است و کفاف کار را نمی‌دهد. در واقع به اندازه یک آپارتمان در وسط شهر تهران پول می‌دهند و می‌گویند مابقی پول را رئیس فدراسیون بیاورد. تا چه زمانی قرار است دوومیدانی چوب کج‌سلیقگی مدیران را بخورد؟

ارزنده در پایان گفت: امیدوارم اتفاقات خوبی در دوومیدانی رخ بدهد و کسی به‌عنوان رئیس معرفی شود که بتواند این رشته را جمع و جور کند و به وضعیت خوبی برساند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.