۳۰ شهید در غزه/ دفاع مدنی جبالیا را منطقه غیرقابل سکونت اعلام کرد

در حملات امروز (دوشنبه) ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف نوار غزه تا این لحظه ۳۰ فلسطینی به شهادت رسیدند، دفاع مدنی غزه نیز منطقه جبالیا را با توجه به حجم ویرانی‌ها، غیرقابل سکونت اعلام کرد. عملیات‌های یورش و بازداشت اشغالگران در کرانه باختری نیز ادامه دارد.

به گزارش خبرآنی، در حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه رمیضه در شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه ۱۰ فلسطینی از جمله چند کودک به شهادت رسیده و تعدادی دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار شبکه «الجزیره»، در حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به محله مصبح غربی در شمال شهر رفح سه فلسطینی و در حمله مشابهی به محله السعودی در غرب رفح تعدادی دیگر زخمی شدند.

همچنین در حمله توپخانه‌ای ارتش اشغالگر به اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه، ۶ فلسطینی از جمله چند کودک و زن شهید شده و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.

در رفح نیز ۲ فلسطینی در حمله توپخانه‌ای ارتش اشغالگر به منطقه ابوحلاوه در شرق این شهر به شهادت رسیدند.

در حمله دشمن صهیونیستی به منطقه الزوایده  در مرکز نوار غزه نیز پنج فلسطینی به شهادت رسیده و تعدادی دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری وفا فلسطین، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خیابان «بیستم» اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، ۴ فلسطینی به شهادت رسیدند.

«محمود بصل» سخنگوی نیروهای دفاع مدنی فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که منطقه جبالیا واقع در شمال نوار غزه دیگر قابل سکونت و زندگی نیست.

او گفت: اشغالگران عامدانه تمامی جنبه‌های حیاتی در این منطقه را هدف قرار می‌دهند و آنچه در منطقه رخ داده، برابر با یک جنگ تمام عیار است.

پس از عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از مناطق شمال نوار غزه، عملیات بیرون آوردن اجساد شهدا از زیر آوارها در اردوگاه جبالیا ادامه دارد.

در این رابطه رئیس کمیته اضطراری شمال غزه، جبالیا و بیت حانون را با توجه به حجم گسترده ویرانی‌های حاصل از عملیات ۲۰ روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی دو منطقه فاجعه‌دیده اعلام کرد.

دفاع مدنی غزه با اشاره به کشف پیکرهای ۷۰ شهید و تعداد زیادی زخمی در جبالیا اعلام کرد، هنوز تعداد زیادی از شهدا زیر آوارها هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد و صبح امروز همانند روزهای قبل، در شهرک‌ها و شهرهای مختلف کرانه باختری دست به یورش و بازداشت زدند.

رسانه‌های فلسطینی به نقل از برخی منابع محلی اعلام کردند که اشغالگران به شهر دورا در جنوب شهر الخلیل یورش برده و دستکم ۷ جوان فلسطینی را پس از یورش به خانه‌هایشان بازداشت کردند.

در شرق شهر نابلس نیز درگیری‌هایی میان فلسطینی‌ها و نیروهای اشغالگر که در حال حمایت از یورش شهرک‌نشین‌های صهیونیست به آرامگاه یوسف نبی بودند، شکل گرفت.

علاوه بر این، نیروهای اشغالگر امروز به شهرک تقوع در جنوب شرق بیت لحم و شهرک الزبابده یورش بردند که با درگیری و تیراندازی همراه بود.

 همچنین آنها در شهرک عقابا در شمال طوباس ۲ فلسطینی را بازداشت کردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.