علی‌اکبری: تلاش می‌کنیم همه نفرات‌مان روی سکو قرار بگیرند

الیاس علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، درباره آخرین وضعیت این تیم در آستانه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: خدا را شکر شرایط بسیار خوبی داریم، اردوی‌های منظم و پیوسته‌ای را هم برگزار کردیم و آخرین مرحله اردو نیز اکنون به میزبانی آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری است. تیم ما تا 20 خرداد که رقابت‌های قهرمانی آسیا آغاز می‌شود، در اردو خواهد بود. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که نتایج خوبی را رقم بزنیم.

وی در ادامه یادآور شد: دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا دو ماه پیش از بازی‌های آسیایی هانگژو در همین شهر برگزار شد که از آن تیم فقط دو کوراش‌کار در ترکیب تیم فعلی حضور دارند. در واقع ترکیب کاملاً دستخوش تغییرات شده و جوانگرایی صورت گرفته است. ملی‌پوش ایران در سنگین وزن فقط 17 سال دارد که پس از حضور در چرخه انتخابی جواز حضور در تیم ملی را به دست آورد.

 

سرمربی تیم ملی کوراش کشورمان راجع به ترکیب این تیم نیز تصریح کرد: رامین احمدزاده را در وزن 81 کیلوگرم به‌عنوان یک جوان جویای نام داریم که در مسابقات قهرمانی آسیا جوانان برنز گرفت و امیدواریم در این دوره نیز دست پر خارج شود. همچنین امید تیزتک به‌عنوان باتجربه‌ترین کوراش‌کار تیم ملی مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا را در کارنامه دارد. مسعود قوی بازو دیگر کوراش‌کار باتجربه ایران است که تغییر وزن داده و به وزن بالاتر رفته است. باید به وزن 60 کیلوگرم نیز اشاره کنم که قره‌قاش با سابقه قهرمانی در مسابقات جوانان جهان، برای اولین بار در رده سنی بزرگسالان مسابقه می‌دهد. در مجموع تیم ملی با هفت ملی‌پوش به مصاف حریفان می‌رود و بسیار امیدوار به نتایج خوب هستیم.

علی‌اکبری با اشاره به تغییرات در ترکیب تیم ملی کوراش کشورمان خاطر نشان کرد: تیم‌های بزرگ و موفق همیشه بعد از رویدادهای مختلف پوست‌اندازی می‌کنند. ما هم بعد از مسابقات قهرمانی آسیا و جهان ترجیح دادیم پوست‌اندازی کنیم. با هدف موفقیت در بازی‌های آسیایی 2026 جوانگرایی کردیم و تفکر و هدف اصلی‌ ما تکرار آن مدال‌ها و کسب نتایج درخشان هانگژو در ناگویاست. البته این جوانگرایی به معنای آن نیست که در مسابقات قهرمانی آسیا ضعیف ظاهر می‌شویم.

وی همچنین تأکید کرد: در تمام لحظه‌ها و ثانیه‌ها تلاش می‌کنیم که نتیجه خوبی بگیریم. ضمناً با توجه به اینکه میزبان هستیم، به میدان می‌رویم تا در تمام اوزان به مانند رقابت‌های قهرمانی جهان روی سکو قرار بگیریم و مدال‌های ملی‌پوشان بهترین رنگ را داشته و باعث شادی دل مردم باشد. قره‌قاش و نیک‌سرشت برای اولین بار حضور در رده بزرگسالان را تجربه می‌کنند، اما امید بسیار زیادی به آنها امیدواریم، چون کوراش‌کاران بسیار خوبی هستند.

سرمربی تیم ملی کوراش کشورمان در پایان گفت: از امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو به خاطر اعتمادی که به ما داشته است، تشکر می‌کنم. تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا همه نفرات در مسابقات قهرمانی آسیا تهران روی سکو بروند. صدیقی همیشه حامی ما بوده است. رضا نصیری‌نژاد رئیس انجمن کوراش نیز به مانند رئیس فدراسیون حامی ماست و حمایت ویژه‌ای دارد. این نگاه بسیار مثبت است و امیدواریم شرمنده آنها نشویم. قول می‌دهم که با تمام توان و تلاش برای قهرمانی در آسیا به روی گیلم (تشک مسابقه کوراش) و مقابل حریفان حاضر شویم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

اکبری نفرات بگیرند

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.