پرداخت معوقات حقوق فروردین ماه بازنشستگان تأمین اجتماعی

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، میرهاشم موسوی؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست هماهنگی حوزه بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: امروز در حوزه بیمه‌های اجتماعی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که با افتخار می‌توانیم بگوییم در منابع و مصارف سازمان تأمین‌ اجتماعی به نقطه سربه‌سری نقدی رسیده‌ایم.

وی گفت: در سه سال فعالیت این دولت، 220 هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین‌ اجتماعی آن هم در قالب سهام شرکت‌های مطلوب پرداخت شده است و توانستیم این سازمان را که پیش از این به‌عنوان ابربدهکار شناخته می‌شد با تسویه 106 هزار میلیارد تومان بدهی بانکی، به ابرطلبکار تبدیل کنیم.

موسوی ادامه داد: در خردادماه  76 هزار میلیارد تومان باید پرداخت کنیم که فقط 65 هزار میلیارد تومان آن مستمری خالص و بدون کسورات است. یعنی 51 هزار میلیارد تومان مستمری بازنشستگان و 14 هزار میلیارد تومان معوقه فروردین‌ماه است که در مجموع 65 هزار میلیارد تومان می‌شود. این تعهد ماست و ما باید تعهداتمان را انجام بدهیم و برای این کار، لازم است سراغ معوقات خودمان برویم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: 80 درصد پوشش بیمه‌ اجتماعی کشور مربوط به حوزه عملکردی تأمین‌ اجتماعی است و این‌که این صندوق مهم، در انجام تعهدات مستمری و حقوق و غیره، به نقطه سربه‌سر نقدی رسیده، در چند سال گذشته سابقه نداشته است. بررسی روند منابع و توسعه خدمات و حل مشکلات در این سازمان طی چند سال اخیر، نمایانگر تحولات باورناپذیر است. البته دستاوردهای این دوره هنوز به شکل کامل برای مردم تبیین نشده است که در دولت سیزدهم در این حوزه و سایر حوزه‌ها چه اتفاقات بزرگی رقم خورده است. آثار این تحولات کم کم داشت به سر سفره مردم می‌رسید که آن اتفاقات افتاد که حکمت و تقدیر الهی این بود. باید کاری کنیم که این مسیر ادامه پیدا کند و ان‌شاءالله ذائقه مردم را شیرین کند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.