فقط 2 قهرمانی تکرار شد؛ آمار جالب کشتی کرمانشاه و کردستان

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، مسابقات کشتی آزاد جام تختی روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته (10 و 11 خرداد) به میزبانی زنجان برگزار شد که میلاد والی‌زاده در 57 کیلو، رضا مومنی در 61 کیلو، پیمان نعمتی در 65 کیلو، سینا خلیلی در 70 کیلو، محمد بخشی در 74 کیلو، فریبرز بابایی در 79 کیلو، محمدحسین نوروزیان در 86 کیلو، محمدمبین عظیمی در 92 کیلو، مهدی حاجیلوئیان در 97 کیلو و مرتضی جان‌محمدی در 125 کیلوگرم قهرمان شدند.

بر اساس این گزارش، شش کشتی‌گیر از مازندران (والی‌زاده، مومنی، نعمتی، خلیلی، بخشی و بابایی)، دو کشتی‌گیر از کردستان (نوروزیان و عظیمی) و یک کشتی‌گیر از همدان (حاجیلوئیان) و یک کشتی‌گیر از آذربایجان شرقی (جان‌محمدی) بر سکوی قهرمانی جام تختی قرار گرفتند.

نکته جالب توجه در مورد کشتی‌گیران کُردزبان حاضر در این رقابت‌ها بود. بر این اساس، دو استان کردستان و کرمانشاه هر کدام سه نماینده در رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی داشتند که همه آنها روی سکو رفتند و دو مدال طلا و چهار برنز در زنجان به کشتی‌گیران این دو استان رسید.

از استان کرمانشاه در حالی که شیروان (یدالله) و ارشک محبی با وجود داشتن سهمیه، در زنجان کشتی نگرفتند، سیدعلی عظیمی در 57 کیلو، خیرالله قهرمانی در 70 کیلو و سبحان یاری در 79 کیلوگرم سه نماینده کرمانشاه در این رقابت‌ها بودند که هر سه نیز موفق به کسب نشان برنز شدند. از استان کردستان نیز سه کشتی‌گیر در این رقابت‌ها روی تشک رفتند که دو مدال طلا و یک برنز حاصل کار آنها در دو وزن 86 و 92 کیلوگرم بود. محمدحسین نوروزیان و محمدمبین عظیمی قهرمان شده و هادی شرفبیانی نیز در جایگاه سومی قرار گرفت.

سال گذشته نیز رقابت‌های جام تختی روزهای 4 و 5 خرداد در سالن غدیر ارومیه برگزار شد و در حالی که این رقابت‌ها یکی از مراحل مهم انتخاب تیم ملی آزاد اعزامی به مسابقات جهانی بلگراد بود و همه کشتی‌گیران مدعی در آن حضور داشتند، احمد جوان در 57 کیلو، رضا اطری در 61 کیلو، محمدرضا شاکری در 65 کیلو، محمد بخشی در 70 کیلو، یونس امامی در 74 کیلو، علی سوادکوهی در 79 کیلو، حسن یزدانی در 86 کیلو، محمدمبین عظیمی در 92 کیلو، مجتبی گلیج در 97 کیلو و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم قهرمان شدند.

بخشی و عظیمی تنها کشتی‌گیرانی از این جمع بودند که مدال سال گذشته خود در ارومیه را این بار در زنجان تکرار کردند، البته بخشی این بار در یک وزن بالاتر.

از جمع قهرمانان سال گذشته، جوان تغییر وزن داده و در 61 کیلوگرم پنجم شد، اطری با وجود داشتن سهمیه، در جام تختی غیبت داشت، شاکری همچنان دوره نقاهت بعد از جراحی کتف را پشت سر می‌گذارد و خودش را برای همراهی تیم ملی جوانان در مسابقات جهانی آماده می‌کند، امامی حضورش در المپیک را قطعی کرده و در اردوی آماده‌سازی تیم ملی است، سوادکوهی به زنجان آمد و سر وزن نرسید، یزدانی قرار است چند روز دیگر در تورنمنت بوداپست کشتی بگیرد، گلیج که دیگر شانسی برای حضور در المپیک ندارد و سهمیه حضور در جام تختی را نداشت و زارع هم خودش را برای حضور در المپیک آماده می‌کند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.