ساخت محصولی استاندارد که منجر به فروش یک میلیون یورویی شد

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید مخازن استاندارد با کیفیت و استاندارد مخزن اکسیژن و نیتروژن موفق به انعقاد قرارداد فروش خارجی یک میلیون یورویی برای این محصول شد.

به گزارش خبرآنی، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت خود را از سال ۱۳۴۲ در زمینه ساخت یخچال و فـریزرهای صنعتی شروع کرد و از سال ۱۳۸۸ فعالیت‌های خود را به سمت تولید تجهیزات سرمایشی پیشرفته جهت‌دهی کرد.

در حال حاضر این شرکت بزرگترین تولیدکننده مخازن اکسیژن مایع، نیتروژن مایع، دی اکسیدکربن مایع و تجهیزات کرایوژنیک در غرب آسیا با توانایی طراحی و تولید طبق استانداردهای بین‌المللی است.

تا اواخر دهه ۸۰ مخازن اکسیژن، آرگون و نیتروژن که در بیمارستان‌ها و پتروشیمی‌ها کاربرد داشت، به دلیل تحریم‌ها با قیمت بالا از خارج وارد کشور می‌شد و این شرکت از سال ۸۸ قدم در راه تولید این نوع مخازن در کشور گذاشت.

مخازن نیتروژن دارای فناوری های‌تک است؛ چرا که لازم است نیتروژن در دمای منهای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد به صورت مایع نگهداری شود و تاکنون ۵ تا ۶ کشور دارای دانش فنی ساخت این نوع مخازن هستند.

نیتروژن مایع یا همان ازت مایع در واقع همان گاز نیتروژن بی بو و بی رنگی است که از تقطیر جز به جز هوا به دست می‌آید. این محصول جزء گازهای پرکاربرد است که در دمای پایین نگهداری می‌شود. این گاز بی‌اثر است که ۷۸ درصد از هوای اطراف ما را تشکیل می‌دهد، و در دمای منهای ۱۹۶ درجه سانتی‌گراد به مایع تبدیل می‌شود.  

طی چند سال اخیر با پیشرفت علوم مربوط به سلول‌های بنیادی و سایر کاربردهای پزشکی، استفاده از ازت مایع (LN۲) به سرعت گسترش پیدا کرده است. هوایی و هوافضا، نوشیدنی و تولید مواد غذایی، درمان و سلامت، داروسازی، تولیدات فلزی، نفت و گاز و جوشکاری از دیگر صنایعی است که از این گاز استفاده می‌کنند.

این شرکت توانست در سال ۹۴ بعد از ۶ سال تحقیق و توسعه، استانداردهای این محصول را دریافت کند و متعاقب آن در مناقصه پالایشگاه تهران شرکت کرد، در حالی که باید با ۷ کشور خارجی شرکت کننده در این مناقصه، رقابت کند و در نهایت این شرکت به دلیل قیمت پایین‌تر برنده مناقصه ساخت مخازن نیتروژن مایع شد.

ساخت محصولی استاندارد که منجر به فروش یک میلیون یورویی شد

بعد از تحویل پروژه پالایشگاه تهران از سوی این شرکت دانش‌بنیان، موجب شد تا عضو کمیته تعیین استانداردهای بین‌اللملی مخازن و نیتروژن به اصفهان محل استقرار این شرکت، سفر کند و از نزدیک از روند تولید این مخازن بازدید کند.

این بازدید موجب شد که به دلیل کیفیت بالای محصول، حدود یک میلیون یورو مخزن به این شرکت سفارش دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.