راهکارهای یک نماینده برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی

جعفر قادری نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، درباره اهمیت بازگشت سرمایه‌ها به کشور و سرمایه‌گذاری خارجی، گفت: بخش زیادی از نگرانی‌های مردم که سرمایه های خود را به خارج از کشور برده‌اند شرایط اقتصادی و کاهش قدرت خرید است.

وی با بیان اینکه در گذشته اقداماتی در خصوص سپرده‌گذاری‌های ارزی شد که سبب نگرانی سرمایه‌گذاران شد، گفت: یکی از راهکارها برای جذب اطمینان سرمایه‌گذاران، سپرده گذاری‌های ارزی و اطمینان دادن نسبت به برگشت ارز و سود سپرده‌ها است که می‌تواند کمک کند که افراد به سرمایه‌گذاری در کشور اطمینان پیدا کنند.

نماینده شیراز در مجلس اظهار کرد: همچنین با رفع موانع و مسائلی که در بازار بورس وجود دارد، اشخاصی که نگران کاهش ارزش پول خود هستند می‌توانند با اطمینان در بازار مذکور سرمایه‌گذاری کنند.

قادری با بیان اینکه باید به بازار سرمایه بها داد، ادامه داد: ریسک سهام هایی که کف سود را برای مردم تضمین می‌کند نیز راهکاری است که کمک می‌کند که سرمایه‌ها از کشور خارج نشوند و یا سرمایه‌هایی که خارج شده، به کشور برگردند.

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه را برای حفظ و نگهداری سرمایه ها در کشور آماده کنیم، گفت: با توجه به اینکه با سرمایه های داخلی نمی‌توان اهداف توسعه ای را محقق کرد و منابع داخلی پاسخگوی نیازهای مالی برای رشد و توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای صنایع کشور نیست لذا باید راه برای ورود سرمایه‌های خارجی باز شود تا بتوان رقابتی واقعی را در صنایع ایجاد کرد.

نماینده شیراز در مجلس اظهار کرد: برخی از واحدهای کوچکی که در کشور فعالیت می‌کنند، بعضا امکان رقابت با تولیدات خارجی را ندارند ، بنابراین در این زمینه باید تصمیمی برای هدایت سرمایه‌ها به سمت صنعت اتخاذ شود؛ بخشی از این تصمیم ‌می‌تواند پذیرش سرمایه خارجی برای رونق بخشی به صنعت باشد.

قادری با تاکید بر اینکه نباید در مسیر ورود سرمایه خارجی سنگ اندازی کرد، گفت: اگر قرار است کشور در مسیر توسعه حرکت کرده و در مسیر رشد اقتصادی باشد نباید به سرمایه‌های داخلی بسنده کرد، هر چند به سرمایه گذار داخلی باید فضای لازم برای مشارکت در بخش‌های مولد داده شود.

نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه ارتقای توان و ظرفیت تولید داخلی به دست سرمایه‌گذار داخلی و خارجی باید بخشی از هدفگذاری ما در راستای توسعه اقتصاد و تولید باشد، گفت:  با توجه به اینکه تنها با سرمایه‌های داخلی نمی‌توان اهداف توسعه‌ای را محقق کرد و منابع داخلی قطعا پاسخگوی نیازهای مالی کشور برای رشد و توسعه زیر ساخت‌ها و ارتقاء صنایع کشور نیست بنابراین باید مسیر برای وارد شدن سرمایه‌های خارجی به کشور باز شود.

انتهای‌ پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.