تمدید محدودیت عرضه اوپک پلاس تصویب شد

منابع آگاه خبر دادند اوپک پلاس روز یکشنبه با تمدید محدودیت عرضه نفت خود در سال ۲۰۲۴ موافقت کرد و سرگرم بحث درباره ادامه کاهش تولید داوطلبانه در سال ۲۰۲۵ است.

به گزارش خبرآنی، قیمت نفت زیر ۸۰ دلار در هر بشکه معامله می‌شود که بسیار پایین‌تر از قیمتی است که بسیاری از کشورهای عضو اوپک پلاس برای متوازن کردن بودجه خود به آن نیاز دارند. نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد تقاضا در چین هم روی قیمت‌ها سنگینی کرده است.

اوپک و متحدانش از اواخر سال ۲۰۲۲، چند سلسله کاهش تولید را به اجرا گذاشتند تا از بازار نفت پشتیبانی کنند. تولیدکنندگان این گروه در حال حاضر، تولیدشان را مجموعا ۵.۸۶ میلیون بشکه در روز محدود کرده‌اند که معادل حدود ۵.۷ درصد از تقاضای جهانی برای نفت است.

این کاهش شامل ۳.۶۶ میلیون بشکه در روز کاهش تولید اعضای اوپک پلاس است که تا پایان سال ۲۰۲۴ قرار است اجرا شود و ۲.۲ میلیون بشکه در روز هم مربوط به کاهش اضافی تولید توسط برخی از اعضای این گروه است که در پایان ژوئن، منقضی می‌شود.

دو منبع آگاه در اوپک پلاس به رویترز گفتند: وزیران اوپک پلاس روز یکشنبه موافقت کردند کاهش داوطلبانه تولید ۲.۲ میلیون بشکه در روز را در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ ادامه دهند.

به گفته منابع آگاه، مذاکرات درباره کاهش تولید برای سه ماهه چهارم و سال ۲۰۲۵، ادامه دارد. منابع آگاه پیش‌تر گفته بودند این گروه ممکن است بخشی از کاهش تولید ۳.۶۶ میلیون بشکه در روز را در سال ۲۰۲۵ ادامه دهد.

کشورهایی که کاهش تولید اضافی را به صورت داوطلبانه اجرا می‌کنند، شامل الجزایر، عراق، قزاقستان، کویت، عمان، روسیه، عربستان سعودی و امارات عربی متحده هستند.

بر اساس گزارش رویترز، وزیران اوپک پلاس روز یکشنبه چند جلسه آنلاین و دیدار حضوری خواهند داشت. منابع آگاه گفتند چندین وزیر نفت که عمدتا از کشورهای مشارکت کننده در کاهش تولید اضافی هستند، به عربستان سعودی سفر کرده‌اند. سایر وزیران، به صورت آنلاین حضور پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.