ورود هندی ها به پروژه های توسعه بنادر و نفتی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از سرمایه گذاری هندی ها در پروژه های توسعه بنادر و نفتی خبر داد.

به گزارش خبرآنی علی اکبر صفایی در جمع خبرنگاران و در حاشیه آیین افتتاح متمرکز ۲۷ پروژه دریایی و بندری و آغاز عملیات اجرایی ۲۳ پروژه مهم زیر ساختی در بنادر کشور در پاسخ به جزییات شرکت مشترک کشتیرانی ایران و هند گفت: شرکت کشتیرانی در حال حاضر با طرف هندی کار می کند اما آن چه که در اولویت کاری ما با مجموعه هندی قرار دارد اجرایی کردن قرارداد است که عملا آغاز شده و بهره برداری از طرف هندی در حال انجام است. همچنین قرارداد موقت به دائم تبدیل و فعالیت ها شروع شده است.

وی افزود:سرمایه گذاری طرف هندی  به صورت مستقیم بوده، جلسات آن برگزار و تجهیزات سرمایه گذاری نیز مشخص شده  و در مرحله نهایی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه این شرکت کشتیرانی مشترک در بخش ناوگان است، گفت: ارزش قرارداد ٢۵٠ میلیون دلار به صورت مستقیم است که امکان رسیدن به حداکثر یک میلیارد دلار را هم دارد. اولین جلسه اجرایی سازی آن با بانک مرکزی، وزارت خارجه و سفیر هند برگزار شده است.

وی اضافه کرد: پروژه های وزارت راه و شهرسازی  عمدتا حمل ونقلی مانند افزایش سرعت ریل، افزایش سرعت تکمیل پروژه های ریلی، جاده و فرودگاه است. در بخش دیگری از این قرارداد با هندی‌ها با هماهنگی وزارت نفت، وارد پروژه‌های نفتی هم خواهیم شد.

صفایی تصریح کرد: بخش دوم قرارداد هند ۲۵۰ میلیون دلار در قالب تسهیلات است. در حقیقت منابع مالی است که دراختیار دولت قرار می گیرد و وزارت راه در اختیار بخش خصوصی به عنوان مجری قرار خواهد داد. اولین جلسه برگزار خواهد شد و در حال تهیه  و تکمیل پروژه ها برای طرف هندی هستیم.

وی در پایان گفت: فاز دوم توسعه بندر شهید بهشتی چابهار هم با برنامه ریزی ها آغاز شده است.بنیاد مستضعفان و شرکت کشتیرانی با حضور پیمانکاران کار را  آغاز خواهند کرد. موافقت نامه آن نیز بسته شده است. ۵۵۰ میلیون دلار برآورد ما برای طراحی و ساخت فاز دوم بندر شهید بهشتی چابهار است. بنیاد هم سابقه  بهره برداری از بنادر و ترمینال های کانتینری را دارد و از طرفی شرکت کشتیرانی هم صاحب ناوگان بزرگ ملی است که با حضور آنها و حمایت سازمان بنادر امیدواریم عملیات اجرایی آن هرچه سریع‌تر شروع شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

پروژه توسعه بنادر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.