مرکز صهیونیستی: ماه مه شاهد بالاترین میزان از حملات حزب‌الله لبنان بودیم

یک مرکز پژوهشی صهیونیستی گزارش داد شمال اراضی اشغالی ماه مه شاهد بالاترین میزان از حملات حزب الله از اکتبر بود.

به گزارش خبرآنی، مرکز پژوهش‌های «ألما» اسرائیل اعلام کرد: ماه مه ۲۰۲۴ شاهد بالاترین و فشرده‌ترین حملات حزب‌الله لبنان علیه اسرائیل از هفت اکتبر ۲۰۲۳ بودیم. در ماه مه حزب‌الله ۳۲۵ حمله را انجام داد و میانگین روزانه حملات ۱۰ حمله در روز بود درحالی که در ماه آوریل ۲۳۸ حمله انجام شد و میانگین روزانه حملات ۷.۸ حمله بود.

به نقل از المیادین، این مرکز اعلام کرد: در ماه مه شاهد افزایش استفاده حزب‌الله از موشک‌های ضد زرهی و پهپادها در مقایسه با ماه آوریل بودیم.

پیش از این روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز نوشت: حملات حزب‌الله به شهرک‌های شمالی درحال افزایش است و موشک‌هایی سنگین‌تر شلیک می‌شود.

همچنین رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد: حزب‌الله درگیری را تشدید کرده و سامانه گنبد آهنین در مقابل پهپادهای این حزب مفید عمل نمی‌کند.

مدیرکل شهرک «کریات شمونا» نیز اعلام کرد: تنها چند موشک برکان دیگر لازم است تا دیگر هیچ چیزی از این شهرک باقی نماند.

حزب الله لبنان امروز (یکشنبه)‌ با حملات پهپادی و موشکی گسترده‌ای شمال اراضی اشغالی را هدف قرار داد.

از زمان آغاز جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده است که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

به گفته رسانه‌های عبری ده‌ها شهرک در شمال اراضی اشغالی به دلیل حملات حزب‌الله تخلیه شده و این مناطق شبیه شهر ارواح شده است. ساکنان شهرک‌های شمال می‌گویند کابینه نتانیاهو آن‌ها را به حال خودشان رها کرده است و فکری برای حل بحران مناطق شمالی نمی‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.